اخبار نساجی

وزارت صنعت نگاه تبعیض آمیز به صنایع ندارد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

محسن صالحی نیا

معاون امور صنایع واقتصادی وزارت صنعت، معدن وتجارت با بیان اینکه این وزارتخانه نگاه تبعیض آمیز به صنایع ندارد، گفت: هیچ برنامه ای در صنعت نساجی راهبردی نمی شود مگر اینکه به امضای تشکلهای مربوطه برسد.

به گزارش مهر، محسن صالحی نیا افزود: از صاحبان صنایع نساجی، پوشاک و چرم همچنین تشکلها و انجمن های تخصصی مربوطه و اساتید ودانش آموختگان این صنعت در خواست می شود که ما را در تدوین برنامه راهبردی صنعت نساجی ما را یاری کنند.

صالحی نیا نیا با بیان اینکه اهمیت و ضرورت صنعت نساجی و ارزش افزوده حاصله آن امروزه بر کسی پوشیده نیست، افزود: ارزحاصل از صادرات می بایست به نحو مطلوبی به چرخه تولید باز گردانده و استفاده شود.
وی درادامه خاطر نشان کرد: از سوی دیگر می بایست از واردات غیر کیفی جلوگیری نمود تا واردات بطور مجدد به تهدید تبدیل نشود.

معاون امور صنایع واقتصادی وزارت صنعت، معدن وتجارت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما نگاه تبعیض آمیز به برخی صنایع نداشته ولی باید این نیز در نظر داشت که قابلیت، ظرفیت وشرایط هر صنعتی با صنعت دیگر متفاوت است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

صالحی نیا در ادامه تصریح کرد: صنعت نساجی همواره متکی به بخش خصوصی بوده ومی بایست زنجیره تامین مواد اولیه،ماشین آلات و نیروی انسانی کارآزموده دانشگاهی به نحو مطلوبی مدیریت شود.

معاون امور صنایع واقتصادی وزارت صنعت، معدن وتجارت یادآور شد: صنایع بنا به فراخورخود دسته بندی شده اند و با یک و چارچوبی اولویت بندی شده اند به طوری که برخی از صنایع پیشتاز بوده و به اشباع رسیده اند اما در برنامه راهبردی صنعت، پرداختن به «های تک» به عنوان یک سر فصل در نظر گرفته می شود.

صالحی نیا درادامه گفت: یافتن راه کارهای ساده و فوری برای بازپرداخت وام از صندوق توسعه ملی و بانک مرکزی توسط صاحبان صنایع نساجی، کاهش تعرفه واردات پنبه، جلوگیری از خام فروشی سالامبور چرم، مواد پتروشیمی مورد نیازالیاف نساجی از موضوعاتی است که با سلسله جلسات و مکاتبات با مراجع ذیصلاح در این معاونت به جد پی گیری می شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×