اخبار فرش ماشینی

وزارت صنایع بدهی ۱۲ ساله صنعت نساجی را پرداخت کند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان صنایع نساجی و پوشاک ایران خواستار پرداخت ۵۰ درصد ارز وارداتی به سیستم بانکی کشور توسط واحد‌های تولید‌کننده محصولات نساجی در سالهای ۷۵ و ۷۶ به این تولید‌کنندگان شد.‏
به گزارش خبرنگار ان، محمود نبوی اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل‌های صادره در سالهای ۷۵ و ۷۶ به دلیل عدم پرداخت ۵۰ درصد ارز وارداتی سیستم بانکی کشور از سوی دولت، وزارت صنایع متعهد شد این مبلغ را از محل بودجه خود به واحد‌های نساجی صادر‌کننده محصولات پرداخت نماید.
وی با بیان اینکه پرداخت مبلغ مورد نظر فقط به تعداد کمی از واحد‌های نساجی صورت گرفته است، افزود: سهم بخش صنعت از ۵۰ درصد ارز وارداتی در سالهای ۷۵ و ۷۶ حدود ۷۱ میلیون دلار است که ۱۵ میلیون دلار آن به صنایع نساجی اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: رقم ۱۵ میلیون دلار به حدود ۴۰ واحد تولید‌کننده و صادر‌کننده محصولات نساجی تعلق دارد که تنها ۵۰۰ میلیون تومان آن پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه موضوع اخیر در پرداخت مطالبات صنایع نساجی در دیدار فعالان اقتصادی با رئیس جمهور در تیرماه مطرح شد تصریح کرد: در آن جلسه رئیس جمهور از وزرای صنایع و بازرگانی خواست تا این مشکل در هیات دولت بررسی و برطرف شود ولی تاکنون تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده است.
نبوی با اشاره به اینکه مشکل دریافت مطالبات باعث ورشکستگی برخی از واحد‌های تولید‌کننده صنعت نساجی شده است گفت: بر اساس مصوبات هیات دولت در سال ۸۰ باید ۲۰ درصد جوایز صادراتی به صادر‌کنندگان محصولات نساجی و پوشاک اختصاص یابد که این مصوبه از نیمه دوم مهر ۸۰ عملی شد و به این ترتیب برای یک دوره هفت ماهه جوایز صادراتی پرداخت نشد.
وی ادامه داد: این اتفاق دلسردی تولید‌کنندگان نساجی را به همراه داشته و واحد‌های تولیدی را به پر کردن خلاء نقدینگی خود از طریق وامهای بانکی یا حتی بازار آزاد مجبور کرده که این مسئله بدهی معوق واحد‌ها را باعث شده است.

وی خواستار پرداخت جوایز صادراتی نیمه اول سال ۸۰ به واحد‌های واجد شرایط شد و گفت: تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان پوشاک از وزارت صنایع می‌خواهند تا برای ممانعت از توقف فعالیت این واحد‌ها نسبت به پرداخت بدهی خود در قبال فعالان این بخش اقدام کند. ‏
منبع :خبرگزاری فارس

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×