اخبار نساجی

وجود ۵۶ هزار طرح صنعتی نیمه‌‌تمام در کشور / افزایش ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی نقدینگی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

وجود ۵۶ هزار طرح صنعتی نیمه‌‌تمام در کشور / افزایش ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی نقدینگی

رئیس کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به وجود ۵۶ هزار پروژه نیمه‌تمام صنعتی در کشور، گفت: پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد این طرح‌ها کمتر از ۲۰ درصد است.

به گزارش فارس، رضا رحمانی دیروز در مراسم تودیع و معارفه وزرای سابق و جدید صنعت، اظهار داشت: وجود ۵۶ هزار پروژه نیمه‌تمام صنعتی به معنی خواب سرمایه و هدر رفتن منابع مالی است.

وی با تأکید بر لزوم سرمایه‌گذاری در صنایعی که مورد نیاز کشور است، گفت: ۶۰ میلیون کاربر تلفن همراه در کشور وجود دارد و این در حالی است که برای تولید این محصول فکری نشده است.

رحمانی همچنین با اشاره به بازنگری و اصلاح چند باره استراتژی توسعه صنعتی، گفت: طبق ماده ۲۱ قانون برنامه چهارم، دولت موظف به تدوین استراتژی توسعه صنعتی بود و این موضوع نیز در ماده ۱۵۰ قانون برنامه پنجم به عهده وزارت صنعت گذاشته شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رحمانی تصریح کرد: استراتژی توسعه صنعتی در گذشته مورد اصلاح و بازنگری قرار گرفته و بازنگری در این استراتژی در بند اول برنامه‌های وزیر جدید صنعت نیز آمده است.

وی ادامه داد: سیکل معیوب اصلاح استراتژی باید درست شود و نباید این چرخه منفی دوباره تکرار شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ۷۰ درصد مشکل واحدهای صنعتی به تأمین نقدینگی مربوط می‌شود، اظهار داشت: امسال سیستم بانکی باید ۱۵۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی به بخش صنعتی تزریق کند که البته مرکز پژوهش‌های مجلس معتقد است این عدد باید ۵ برابر شود.

وی افزود: طبق اعلام بانک مرکزی، این رقم در سال گذشته ۶۰ هزار میلیارد تومان بوده که البته قابل اعتماد نیست، ولی این میزان برای سال ۹۰ حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

به گفته رئیس کمیسیون صنایع مجلس، سال گذشته ۱۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی به کشور اضافه شده که باید برای هدایت این نقدینگی به سمت تولید تلاش شود.

رحمانی با بیان اینکه تعدادی از طرح‌های صنعتی برای دریافت ۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات از صندوق توسعه ملی معرفی شده‌اند، گفت: از ابتدای اسفند تا پایان این ماه در سال گذشته، تنها ۶۰۰ میلیارد تومان از این صندوق تسهیلات پرداخت شده، در حالی که باید در هر ماه، سهم صنعت از این صندوق مطابق با میزان وصول صندوق پرداخت شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×