اخبار فرش ماشینی

واردات ماشین آلات به نصف کاهش یافته است

 

واردات ماشین آلات به نصف کاهش یافته است

 

صنعت نساجی به دلیل اهمیت های بالقوه خود، از جمله مهمترین صنایع کشور است که برای بالفعل شدن هرچه کامل تر توانایی هایش به مواردی نیازمند است که از آن جمله افزایش میزان نقدینگی این صنعت است.

مهندس علیرضا حائری، دبیر انجمن صنایع نساجی ایران، در خصوص مشکلات این صنعت گفت: طی دو سال گذشته نرخ ارز با ۲.۵ برابر افزایش و ال سی نیز با ۱۳ برابر افزایش مواجه شد که در نتیجه با کمبود نقدینگی و مشکلات ناشی از آن مواجه شدیم که در حال حاضر برای گذر از این وضعیت به افزایش ۳۰ برابری میزان نقدینگی موجود در این صنعت نیازمندیم. این در حالی است که صنعت نساجی کشور به نسبت بسیاری دیگر از صنایع وضعیت بهتری را از سر گذرانده.

وی در ادامه واقعی شدن نرخ ارز را راهکاری مناسب برای برون رفت از بسیاری از مشکلات عرصه تولید دانست و این فرصت را در صورت از بین رفتن مشکلات حاصل از نقدینگی، فرصتی طلایی ذکر کرد که به لحاظ افزایش میزان صادرات و کاهش واردات و قاچاق، می تواند به باروری هرچه بیشتر این حوزه بینجامد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

حائری حل قسمتی از مشکل نقدینگی را زیرنظر بانک ها دانست و افزود: دولت یازدهم با کاهش ال سی از ۱۳۰ درصد به ۳۰ درصد، تا حدی می تواند مشکلات را مرتفع سازد اما بانک ها همواره خود با معضلات بسیاری درگیر هستند و شاید بهترین راهکار رفع تحریم های بین المللی علی الخصوص در مسیر حرکت بانک ها باشد.

دبیر انجمن نساجی کشور در خصوص واردات ماشین آلات مورد استفاده این حوزه نیز افزود: ما در گذشته سالانه بالغ بر ۴۰۰ میلیارد دلار واردات داشتیم که این امر طی سالهای ۹۰ تا ۹۲ به حدود نصف کاهش یافت. این امر چننچه با همین شدت ادامه یابد می تواند معضلی برای نساجی کشور شود و چند سال آینده با ماشین آلات فرسوده و غیرکاربردی روبرو شویم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×