اخبار فرش ماشینی

هنوز چراغ صنعت نساجی کورسویی دارد/حضور ۳ شرکت بزرگ نساجی فرانسه در هیات فرانسوی

 

 هنوز چراغ صنعت نساجی کورسویی دارد/حضور 3 شرکت بزرگ نساجی فرانسه در هیات فرانسوی

نایب رییس انجمن صنایع نساجی گفت: ۳ شرکت بزرگ نساجی فرانسه در هیات فرانسوی حضور دارند و برای مذاکره با آنها آماده ایم.

دکتر علیمردان شیبانی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران و نایب رئیس هیأت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران، در خصوص وضعیت کنونی صنعت نساجی اظهار داشت: تامین مواد اولیه، میزان سرمایه در گردش و کمبود ماشین آلات از جمله مشکلات این صنعت است.

وی افزود: ۳ شرکت بزرگ نساجی در هیات فرانسوی به ایران آمده اند و تمایل خود برای مذاکره را اعلام کرده اند که امیدواریم شاهد قرار دادهای خوبی با آنها باشیم.

وی تصریح کرد: اگر چین یا ترکیه در داخل کشور سرمایه گذای می کنند نباید کارگر های خود را هم بیاورند چرا که هدف از سرمایه گذاری در کشور ایجاد اشتغال برای کارگران داخلی است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

دکتر شیبانی خاطر نشان کرد: هم اکنون در بهترین حالت ۶۰ هزار تن پنبه تولید می شود اما نیاز کشور برای تولید پنبه حداقل ۱۸۰ هزار تن است در حالی که ۱۲۰ هزار تن دیگر آن وارد می شود.

وی با بیان اینکه مهمترین مسئله عدم تامین مواد اولیه در صنعت نساجی است افزود: در حال حاضر پتروشیمی‌ها به دلیل گران شدن گاز و خوراک مصرفی اقدام به محدودیت در عرضه محصولات مورد نیاز نساجی‌ها در بورس کرده‌اند که در این راه همکاری بیشتر آنها را می طلبیم.

نائب رییس انجمن صنایع نساجی گفت: سوالی که پیش می اید این است که این مملکت روزی ۲۷۰ هزار تن صادرات پنبه داشته و هم اکنون کاهش چشم گیری داشته است. ایا هم اکنون بذرها خراب شده یا زمین های کشاورزی و محصولات ما بی کیفیت شده اند که تولیدات ما تا این حد کاهش یافته است.

گفتنی است، شرکت‌های پتروشیمی در حال حاضر با صادرات محصولات و یا عرضه آن در بازار آزاد بدنبال سود بیشتری هستند زیرا در بازار آزاد می‌توانند محصولات خود را با ۲۰ درصد بالا‌تر از قیمت فروش در داخل کشور و به‌‌ همان قیمتی که در صادرات سود حاصل می‌کنند بفروش برسانند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×