اخبار فرش ماشینی

هند روی واردات مواد شیمیایی از ایران تعرفه ضد دامپینگ اعمال کرد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

به نظر می‌رسد دولت هند تحقیق و بررسی در زمینه صادرات و واردات از کشورهای مختلف به ویژه ایران را شدت داده و تلاش می‌کند تا به هر صورت به صنایع داخلی خود کمک کند.

درحالی‌‌که صادرات منسوجات و پوشاک این کشور به اتحادیه اروپا و آمریکا کاهش یافته و دهلی‌نو در تلاش برای یافتن بازارهای جدید است، صادرکنندگان هندی توانستند مقامات ایرانی را متقاعد کنند تا تعرفه ۲۰۰ درصد واردات پارچه و پوشاک را به یک پنجم کاهش دهند.

اداره درآمدهای دولت هند تعرفه ضد دامپینگ بیش از ۱۶۸.۷۶ دلاری بر واردات هر تن مواد شیمیایی مورد استفاده در صنعت نساجی از ۵ کشور نظیر چین و ایران به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی خود اعمال کرده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

شرکت‌های پی‌تی‌ای ایندیا و ریلاینس اینداستریز، مشترکا درخواستی برای بررسی  و تحقیق در مورد ضد دامپینگ ارائه داده بودند.

بر اساس اطلاعیه هیئت مرکزی مالیات غیرمستقیم و گمرک هند، این محدودیت وارداتی مالیاتی برای مدت ۵ سال و به درخواست هیئت مدیره بخش ضددامپینگ و تعرفه‌های هماهنگ وضع شده است.

واردات مواد شیمیایی از ۵ کشور چین، ایران، اندونزی، مالزی و تایوان شامل تعرفه ضد دامپینگ در رنج قیمتی ۸۳.۰۸ دلار به ازای هر تن تا ۱۶۸.۷۶ دلار به ازای هر تن شده است.

اداره درآمدهای هند در دسامبر سال گذشته، تعرفه‌های موقتی ضد دامپینگ بر واردات اعمال کرده بود.

پس از تحقیقات انجام شده توسط مدیره بخش ضددامپینگ و تعرفه‌های هماهنگ، مشخص شد که ماده شیمیایی «اسید ترفتالیک پالایش شده» از ۵ کشور ذکر شده ارزان‌تر از قیمت عادی وارد هند می‌شده است.

کشورها تحقیقات ضد دامپینگ را انجام می‌دهند تا مشخص شود که آیا افزایش واردات زیرقیمت کالایی به صنعت داخلی آن کشور صدمه می‌زند یا نه.

به گزارش فارس، پیش از این نیز عراق واردات سیمان از ایران را به علت ارزان تر بودن از تولید داخل این کشور ممنوع کرد.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×