گزارش نمایشگاه ها

همایش ماشین سازان نساجی فرانسه در ایران

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

شنبه ۱۶ خرداد : تهران

یکشنبه ۱۷ خرداد : کاشان

سه شنبه ۱۹ خرداد : اصفهان

چهارشنبه ۲۰ خرداد : یزد

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

 

به دنبال گشایش فضای سیاسی و اقتصادی ایران در تعامل با کشورهای اروپایی، تعدادی از برجسته ترین اعضای انجمن ماشین سازان نساجی فرانسه از ۱۶ لغایت ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ در قالب یک گروه بازرگانی به معرفی آخرین دستاوردهای خود در عرصه ماشین آلات نساجی در شهرهای تهران، کاشان، اصفهان و یزد خواهند پرداخت.

هرچند صنعت ساخت ماشین آلات نساجی فرانسه در تعداد محدودی از حوزه ها فعال می باشد، اما توانسته است با سرمایه گذاری بر تحقیق و پژوهش در حوزه های مذکور (نظیر ریسندگی الیاف بلند و تولید منسوجات بی بافت) از کشورهای پیشرو در دنیا به حساب آید.

این صنعت در فرانسه از قدمت بسیار طولانی برخوردار است که به عنوان مثال می توان به اختراع و ساخت اولین دستگاه ژاکارد توسط آقای ژوزف ماری ژاکارد (Joseph – Marie Jacquard) در سال ۱۷۹۲ در شهر لیون فرانسه اشاره نمود که انقلابی در صنعت نساجی دنیا محسوب گردید.

کشور فرانسه پس از کشورهای آلمان، ایتالیا و سوئیس با بیش از ۱ میلیون یورو صادرات به عنوان چهارمین کشور صادرکننده ماشین آلات نساجی در حوزه اروپا شناخته می شود، که البته با احتساب کشورهای ژاپن و چین، کشور فرانسه در رتبه ششم کل کشورهای جهان قرار می گیرد.

انجمن ماشین سازان نساجی فرانسه (UCMTF ) به همراه انجمنهای مشابهی از کشورهای آلمان (VDMA )، ایتالیا (ACIMIT )، سوئیس (SWISSMEM )، بلژیک (Symatex)، اسپانیا (AMTEX)، انگلستان (BTMA )، هلند (GTM ) و سوئد (TMAS ) تشکیل دهنده انجمن اروپایی تولیدکنندگان ماشین آلات نساجی (CEMATEX ) می باشند که هر ۴ سال یکبار اقدام به برگزاری نمایشگاه جهانی ماشین آلات نساجی (ایتما) در یکی از این ۹ کشور می نمایند.

انجمن ماشین سازان نساجی فرانسه بیش از ۳۰ عضو فعال دارد که قریب به ۹۰% محصولات و ماشین آلات تولیدی خود را به بازارهای جهانی مخصوصاً کشورهای چین، ترکیه، هند و آمریکا صادر می کنند. مهمترین بازارهای صادراتی این شرکتها در نمودارهای شکل ۱ و ۲ نشان داده شده است.

 

شکل ۱ – سهم نواحی مختلف جهان از بازار صادرات ماشین آلات نساجی فرانسه

 

شکل ۲ – مهمترین کشورهای واردکننده ماشین آلات نساجی فرانسه

 

این شرکتها در بسیاری از حوزه های صنعت نساجی فعال می باشند که از آن جمله می توان به قسمتهایی نظیر بافندگی و مقدمات بافندگی (۵۵%)، رنگرزی و تکمیل (۱۷%)، ریسندگی (۱۳%) و منسوجات بی بافت (۱۲%) اشاره نمود (شکل ۳).

 

شکل ۳ – سهم حوزه های مختلف صنعت نساجی در صادرات ماشین آلات نساجی فرانسه

 

شرکتهای فرانسوی که در این برنامه به معرفی آخرین محصولات و دستاوردهای خود در شهرهای تهران، کاشان، اصفهان و یزد خواهند پرداخت عبارتند از:

۱.    شرکت اشلومبرگر (N. Schlumberger):
سازنده ماشین آلات ریسندگی الیاف بلند (اکریلیک، پشم و پلی استر) و تولید نخهای فاستونی و نیمه فاستونی مناسب جهت بافت فرش ماشینی و …

۲.    شرکت سوپربا (Superba):
سازنده ماشین آلات ثبیت حرارتی مداوم نخ ریسیده شده، نخ BCF فرش ماشینی و همچنین نخ کاموا

۳.    شرکت اشتابلی (Staubli):
سازنده ژاکارد، دابی و سایر متعلقات ماشین آلات بافندگی فرش ماشینی، پتو، حوله، رومبلی و …

۴.    شرکت آ-اس-آ (AESA):
سازنده سیستم های پیشرفته تهویه، رطوبت زنی و گردگیری هوای سالنهای ریسندگی، بافندگی و منسوجات بی بافت

۵.    شرکت لاروش (Laroche)
سازنده ماشین آلات بازیافت و فرآوری ضایعات ریسندگی و منسوجات مستعمل و همچنین تولید لایه و نمدهای بی بافت جهت عایق سازی خودرو، ساختمان، کالای خواب و …

۶.    شرکت دولفوس مولر (Dollfus & Muller)
سازنده تسمه نقاله های توری و نمد ماشین آلات رنگرزی، چاپ و تکمیل

۷.    شرکت تِرِله بورگ (Trelleborg):
سازنده تسمه نقاله و روکش لاستیکی ماشین آلات رنگرزی، چاپ و تکمیل

همانگونه که مشخص است این شرکتها سابقه بسیار زیادی در حضور در بازار ایران دارند و امید می رود با گشایش خطوط مالی و اعتباری بین ایران و اروپا دوباره جایگاه خوبی در توسعه و نوسازی صنعت نساجی ایران بدست آورند.
آقای برونو آملین (Bruno Ameline) و خانم اِوِلین شوله (Evelyne Cholet) رئیس و دبیر این انجمن نیز در این تور بازرگانی تجاری شرکت خواهند داشت.

 

جهت کسب اطلاعات تکمیلی با سرکار خانم رکسانا غروی در دفتر نمایشگاه های فرانسه در ایران تماس حاصل نمائید :

ایمیل: Roxana.gharavi@yahoo.com
تلفن: ۸۸۷۸۴۵۰۳ – ۸۸۸۸۸۱۱۳ ۰۲۱
فکس: ۸۸۵۵۲۶۷۲

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×