اخبار نساجی

هشدار درباره خروج غیرقانونی پوست

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

هشدار درباره خروج غیرقانونی پوست

نایب رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان سالامبور و چرم ایران گفت: براساس بخشنامه سازمان توسعه تجارت، صادرات محصولات از پوست «خام» تا «کراست» ممنوع شده است که این موضوع به ضرر صنعت مربوطه است.

محمد لاهوتی با انتقاد از تصمیم‌های غیرکارشناسی در مورد ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های صادراتی توضیح داد: صادرکنندگان وت‌بلو، بازارهای جدیدی مانند چین و هند را بازاریابی کرده و با هزینه‌های هنگفتی به تازگی به دست آورده بودند که متاسفانه به دلیل ممنوعیت‌های جدید صادراتی، نه تنها قادر به اجرای تعهدات خود نیستنند، بلکه این موضوع باعث از دست دادن مشتری و این بازارها خواهد شد.

او ادامه داد: هم‌اکنون شرایط فرآوری چرم سبک در کشور به میزان استحصال پوست در کشور وجود ندارد و تنها نتیجه ممنوعیت‌های صادراتی، کاهش یافتن قیمت پوست خام در بازار داخلی است که این باعث می‌شود زمینه خروج غیرقانونی پوست از کشور به کشورهای اطراف که به شدت به دنبال آن هستند، فراهم شود.

لاهوتی تصریح کرد: طبق ماده ۱۱ قانون مقررات و صادرات (حقوق مکتسبه) دولت باید به دلیل تصمیم‌های ناگهانی خسارات وارده به صادرکنندگان را جبران کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×