اخبار فرش ماشینی

نماینده مجلس: کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر به دوران اوج خود باز می گردد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز و دلگان در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیریهای متعدد از سوی مسوولان شهرستانی، استانی و ملی از واگذاری کارخانجات بافت بلوچ ایرانشهر به بخشخصوصی جلوگیری و تحت حمایت دولت رونق گذشته خود را باز خواهد یافت.

محمدسعید اربابی روز یکشنبه در جریان بازدید از کارخانجات بافت بلوچ ایرانشهر در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با احیای دوباره کارخانجات بافت بلوچ شاهد رونق اقتصادی و اشتغالزایی در منطقه خواهیم بود.

وی بیان کرد: کارخانجات بافت بلوچ ایرانشهر ۳۷ سال قبل با هدف اشتغالزایی در منطقه ساخته شد و بیش از دو هزار نفر در سه شیفت کاری در آن مشغول بکار بودند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

گفته می شود با افزایش واردات پارچه از پاکستان و کشورهای مختلف کارخانجات فراگیر بافت بلوچ ایرانشهر نیز که به تولید پارچه مشغول بود رو به افول گذاشت و روز به روز نه تنها از تعداد کارگران آن کاسته شد بلکه به تامین اجتماعی و سایر دستگاهها نیز بدهکار و در نتیجه رو به تعطیلی نهاده بود.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی واحدهایی که کمتر از دو هزار نفر نیرو دارند باید به بخش خصوصی واگذار شوند اما با پیگیریهای صورت گرفته اسم این کارخانه از لیست واگذاری خارج و تحت حمایت دولت قرار گرفته است.

فرماندار ایرانشهر نیز با قدردانی از پیگیریهای استاندار و نماینده مردم در مجلس و حمایت های خوب دولت تدبیر و امید گفت: بافت بلوچ در دوران اوج کاری خود بیش از دو هزار نیرو داشته است اما اکنون حدود ۲۰۰ نفر در قسمت رنگریزی این کارخانه مشغول بکار هستند.

نبی بخش داوودی افزود: این کارخانه در سال ۸۷ دچار حریق شد که با تخریب خط ریسندگی بر مشکلات آن افزوده شد.

ایرانشهر واقع در ۳۴۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از جمله مناطق مستعد کشاورزی و صنعتی این استان محسوب می شود.

کارخانجات فراگیر بافت بلوچ که زمانی در ردیف بزرگترین کارخانه های پارچه بافی کشور قرار داشت، رونق خاصی به ایرانشهر بخشیده بود اما رفته رفته در حال تبدیل شدن به مخروبه بود که با همت دولت تدبیر و امید چرخهای این کارخانه در حال حرکت است و شمار زیادی از خانواده های ایرانشهری چشم امید به اشتغال در این کارخانه دوخته اند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×