اخبار فرش ماشینی

نمایشگاه و فروشگاه دائمی فرش دستباف در بیجار دائر می شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

ایرنا_ فرماندار شهرستان بیجار گفت: نمایشگاه و فروشگاه دائمی فرش دستباف در بیجار دائر می شود.

حمدالله کریمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا خواستار بکارگیری تدابیر ویژه برای نگهداری از فرش های تاریخی در حسینیه این شهر شد و افزود: در آینده نزدیک، تیمچه حاج شهباز، واقع در بازار بیجار با مشارکت بازاریان به نمایشگاه و فروشگاه دائمی فرش دستباف تبدیل می شود.

به گفته وی بیجار از دیرباز مهد فرش های نادر و بسیار گران قیمت دست باف بوده است و فرش بیجار شهرت جهانی دارد اما بازار آن در سال های اخیر، فراز و نشیب های زیادی را طی کرده است و امید است با راه اندازی موزه فرش، وضعیت فرش بیجار بهبود یابد.

کریمی افزود: بسیاری از دارندگان مدارک تحصیلی و با تجربه، فعالیت در این صنعت را رها کرده و به شغل های دیگر روی آورده اند.

فرماندار بیجار گفت: مرمت موزه مردم شناسی بام ایران نیز به اتمام رسیده است و بر اساس تفاهم نامه فرمانداری شهرستان بیجار با اداره کل میراث فرهنگی کردستان، بزودی و پس از صدور مجوز، موزه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی گفت: تعداد ۴۹۰ اثر تاریخی در شهرستان بیجار وجود دارد که از این تعداد ۱۸۴ اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×