اخبار فرش ماشینیجذاب‌ترین‌ها

نمایشگاه فرش و کفپوش عرب کارپت اکسپو ۲۰۱۷

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

نمایشگاه فرش Arab Carpet Expo در تاریخ ۱۲ لغایت ۱۴ سپتامبر  ۲۰۱۷ مطابق با ۲۱ لغایت ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ در شهر ابوظبی-امارات برگزار خواهد شد. این نمایشگاه همچنین به طور همزمان میزبان اولین نمایشگاه نخ و الیاف منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا نیز خواهد بود.

شهر ابوظبی یکی از شهرهای مهم امارات متحده عربی است که از جهات مختلف محلی مناسب برای برگزاری یک رویداد مهم کفپوش به شمار می رود و به جهت وجود بزرگترین فرش دستباف جهان به متراژ ۶۰۰۰ مترمربع در مسجد ابوظبی مکانی سمبولیک به شمار می رود. به گفته برگزارکنندگان این نمایشگاه، ابوظبی می تواند به یک قطب در صنعت کفپوش و فرش خاورمیانه بدل شود چراکه تمام زیرساخت های اقتصادی و زیربنایی برای این مهم را در اختیار دارد. منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا همواره یکی از نقاط مهم دنیا برای صنعت فرش و کفپوش بوده است. این رویداد در محل نمایشگاهی ADNEC ابوظبی برگزار خواهد شد.

گروه های کالایی نمایشگاه Arab Carpet Expo

انواع فرش ماشینی، موکت، فرش دستباف، پادری، فرش های مسجد و سجاده ای، انواع کفپوش های نساجی، تکنولوژی های نگهداری و شستشو و ترمیم فرش، تکنولوژی های نصب کفپوش ها، ماشین آلات و صنایع وابسته، طراحی فرش

نمایشگاه فرش ابوظبی
نمایشگاه فرش ابوظبی

گروه های کالایی نمایشگاه  Arab Flooring Expo
کفپوش های فضای باز، انواع چسب ها، کفپوش های چوبی، پارکت، لمینیت، سنگ، کاشی، سرامیک، ماشین آلات و تجهیزات وابسته، تکنولوژی های نصب، کفپوشش های وینیل، کفپوش های ورزشی، چمن مصنوعی، کفپوش های صنعتی و …

اما از دیدگاه آماری چرا منطقه خاورمیانه همواره یکی از بازارهای مهم برای کفپوش هاست؟
قطعا میزان مصرف کفپوش ها با میزان ساخت و ساز فضاهای جدید تجاری، اداری، هتلها، مجتمع های مسکونی و… ارتباط مستقیم دارد. تا سال ۲۰۲۰ میلادی درر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا ارزش پروژه های ساختمانی و هتل ها بیش از ۴ تریلیون دلار تخمین زده شده است که رقم قابل توجهی است و بی شک صنعت ساخت و ساز در منطقه مهمترین و قدرتمندترین بخش اقتصادی خواهد بود.
بنابراین بازار تضمین شده ای برای تولیدکنندگان کفپوش و فرش دنیا فراهم شده است که علاقه شرکت های تولیدکننده برای ورود به بازار منطقه از طریق شرکت وو معرفی محصولات در نمایشگاه های تجاری را نیز افزایش داده است. بیشترین سهم ساخت و ساز و سرمایه گذاری های جدید در صنعت ساختمان به ترتیب متعلق به کشورهای امارات متحده عربی، عربستان صعودی، مصر، قطر و عمان می باشد.

ارزش پروژه های ساختمانی تنها در شهر ابوظبی محل برگزاری نمایشگاه حدود ۱۰۰ میلیارد دلار تخمین زده می شود. همچنین میزبانی دبی از نمایشگاه جهانی اکسپو در سال ۲۰۲۰ و میزبانی قطر از جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۲۲ برگ برنده دیگر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در بخش کفپوش هاست.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

تهیه و تنظیم– بهنام قاسمی

منبع: شماره ۲۸ مجله کهن

تلفن اشتراک: ۷۷۲۴۵۷۸۰-۰۲۱

 

همچنین در مورد نمایشگاه عرب کارپت اکسپو این مقاله را هم بخوانید …

 

آیا اطلاعات بیشتری در مورد این نمایشگاه نیاز دارید؟ 

لطفا در فرم نظرات که در زیر این مطلب امده اطلاعات مورد نیاز خود را برای ما ارسال کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم :

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×