اخبار فرش ماشینی

نصراللهی اعلام کرد: صادرات ۹۰۰ میلیون دلاری محصولات نساجی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

نصراللهی گفت:صنعت نساجی ایران علی رغم تمام بی مهری های موجود توانسته به فعالیت های اقتصادی خود ادامه دهد و صادرات ۹۰۰ میلیون دلاری داشته باشد.

به گزارش خبرنگارما، گلناز نصراللهی مدیرکل دفتر نساجی پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست خبری گفت: گیلان با قدمت ۳۵ ساله در صنعت نساجی کشور به عنوان یکی از استان های توانا در این صنعت به شمار می آید. این استان هم اکنون هشت درصد محصولات نساجی کشور را تولید می کند. همچنین استان های دیگر مانند یزد، اصفهان، زنجان و خراسان رضوی نیز سهم قابل توجهی در میزان تولیدات صنایع نساجی دارند.

وی در ادامه بیان کرد: این صنعت از زمانی که با واردات بی رویه منسوجات و کالاهای نهایی، قاچاق کالاو واردات کالاهای استوک روبه رو شد مشکلات بی شماری را پیش روی خود دید که خوشبختانه دولت در یک مقطع زمانی با این موارد برخورد کرد که سبب جریان خون تازه ای در رگ های این صنعت شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نصراللهی در ادامه به میزان صادرات کشور اشاره کرد و گفت: علی رغم تمام مشکلات موجود صنعت ما سالانه ۸۵۰ تا ۹۰۰ میلیون دلار صادرات بدون احتساب فرش دستباف داشته است ،میزان سرمایه گذاری کل صنعت ۷۷ هزار میلیارد ریال ، تعداد ۹ هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی مشغول به کار در سراسر کشور و تعداد ۳۰۰ هزار نفر شاغل در این بخش حضور دارند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: صادرات صنایع نساجی دنیا ۷۰۹ میلیارد دلار به میزان شش درصد از صادرات کالاهای صنعتی دنیاست.

در ادامه برنامه علی منتظری رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان گیلان گفت: استان گیلان به دلیل قرار گرفتن در کنار دریای خزر و نزدیکی مرزی با کشورهای آسیای میانه همچنین منابع بی شمارخدادادی توانسته است بیش از ۲ هزار و۶۰۰واحد صنعتی فعال را در خود جای دهد. وی افزود: همچنین دراستان گیلان بالغ بر هزار و ۱۰۰ طرح صنعتی نیمه تمام در حال اجراست.

منتظری با اشاره به اینکه برخی از واحدهای تولیدی با ظرفیت پائین دراستان گیلان در حال فعالیت هستند ؛ گفت: افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی موجود، تکمیل پروژه های نیمه تمام صنعتی ، حفظ شرایط موجود تولید با تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی از اولویتهای بخش تولید محسوب می شود.

وی گفت: با تشکیل کارگروه حمایت از تولید در استان دو هفته یک بار با حضور مسئولان دولتی، فعالان اقتصادی و تولیدی تشکیل شده و درصدد رفع مشکلات آنان بویژه ازطریق سیستم بانکی می باشیم.

به گزارش خبر نگار ما ،بازدید از ۴ واحد موفق صنایع نساجی و پوشاک شامل « شرکت تولیدی پوشاک سرزمین شاد»، « ریسندگی گیلان »، « ایران پوپلین » و « شرکت تولید بازیابان» ازنزدیک بازدید و در چگونگی وضعیت صنعت نساجی قرار گرفتند.

این گزارش حاکی است واحد« سرزمین شاد» تولید کننده سالانه ۶ میلیون عدد انواع پوشاک بویژه بچگانه است که با سرمایه گذاری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال و اشتغال زایی برای ۷۰۰ نفر در منطقه آزاد صنعتی و تجاری بندر انزلی مستقر است.این واحد در سال جاری ۸ میلیون دلارمحصولات خود را صادر کرده است.برپایه این گزارش ؛ واحد «ریسندگی گیلان » تولید کننده دو هزار و۱۰۰ تن انواع نخ با سرمایه گذاری بالغ بر۳۸۵ میلیاردریال توانسته است برای ۳۰۰نفر شغال ایجاد کند.همچنین واحد« ایران پوپلین » است که ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع و با سرمایه گذاری بالغ بر ۴۴۰ میلیارد ریال در کیلومتر ۵ جاده رشت به تهران واقع شده است.تولید انواع پارچه نظامی و ملحفه از عمده محصولات تولیدی این شرکت است که توسط ۴۰۰نیروی متخصص انجام می شود.آخرین بازدید از واحد « بازیابان » بود که که سالانه ۳۴۸ هزار متر مربع پارچه مخملی ، ۳۴۴ هزار متر مربع رومبلی ، ۴۰۰ هزار متر مربع فرش ماشینی و ۲۴۱تن نخ فانتزی با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی برای ۱۳۰ نفر مشغول فعالیت هستند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×