اخبار فرش ماشینی

نصب برچسب شناسه کالا بر روی البسه وارداتی الزامی شد

 

نصب برچسب شناسه کالا بر روی البسه وارداتی از ابتدای آبان ماه الزامی شد

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان از ملزم شدن فعالان اقتصادی به نصب برچسب شناسه کالا بر روی البسه واردات رسمی از ابتدای آبان ماه سال جاری خبر داد .

به گزارش “شاتا” مجتبی فراهانی گفت : این سازمان با همکاری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با عزم جدی و راسخ با عرضه کنندگان پوشاک قاچاق برابر قانون برخورد خواهد کرد.

وی افزود : به استناد ماده (۱۳) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جهت حمایت از تولیدات داخلی ، جلوگیری از تضییع حقوق مصرف کنندگان ، مبارزه با سودجویان و فرصت طلبان عرضه کننده پوشاک قاچاق و ساماندهی بازار صنعت پوشاک ، واردکنندگان پوشاک نهایتا از اول آبان ماه تا شش ماه آینده ملزم به الصاق برچسب شناسه کالا (جی اس ۱) بر روی البسه وارداتی خواهند شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت اضافه کرد : تمام واردکنندگان و فعالان اقتصادی بخش عرضه پوشاک با برند خارجی ملزم به دریافت مجوز فعالیت نمایندگی از مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت ، معدن و تجارت هستند.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از صنعت نساجی خاطر نشان کرد : هرگونه فعالیت واحد صنفی پوشاک فاقد پروانه کسب معتبر ، ممنوع است و اتحادیه ها موظف به جلوگیری از ادامه فعالیت این واحدها می باشند.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت اظهار داشت : با نگهداری هر نوع البسه وارداتی در محل واحد صنفی و یا انبارهای فاقد برچسب ، به موجب قانون برخورد خواهد شد.فراهانی توضیح داد: اتحادیه های صنفی مربوط در سراسر کشور موظفند ضمن شناسایی و برخورد با واحدهای صنفی بدون پروانه کسب، لزوم رعایت ضوابط و مقرراتی مد نظر از جمله در خصوص خرید البسه وارداتی دارای کد رهگیری و با فاکتور رسمی را به واحدهای صنفی تحت پوشش ابلاغ نمایند.

وی خاطر نشان ساخت: این اقدام در جهت اجرای وظایف مقرر در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به منظور ساماندهی عرضه پوشاک با نشان تجاری خارجی و حفظ حقوق مصرف کنندگان است و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف می¬توانند شکایات خود را به سامانه تلفنی ۱۲۴ و ستادهای مستقر در سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها اطلاع داده و مطمئن باشند در کوتاهترین زمان ممکن به شکایتهای آنها رسیدگی خواهد شد.

فراهانی برخورد با عرضه پوشاک قاچاق را اجتناب ناپذیر دانست و یادآور شد : سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مطابق ماده ۳۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از جمله دستگاههای کاشف کالای قاچاق می باشد.به گفته این مقام مسئول ؛ بازرسان این سازمان در ۶ ماهه اول سال جاری با انجام بیش از ۱۲۵ هزار مورد بازرسی کشف کالای قاچاق در سطح کشور حدود ۹۵ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف و ضبط نموده اند.

فراهانی با اشاره به تدابیر اندیشیده شده در اجرای این طرح خاطر نشان کرد : بازرسان ویژه سازمان حمایت در کنار سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها و با همراهی و همکاری دیگر دستگاه ها و سازمان های مسئول، برخورد با واردکنندگان، توزیع کنندگان و فروشندگان خاطی البسه قاچاق را در دستور کار خود قرار داده تا سطح عرضه را برای اینگونه کالاها ناامن نمایند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×