اخبار فرش ماشینی

نساجی و پوشاک؛ موتور محرک توسعه ویتنام

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 نساجی و پوشاک؛ موتور محرک توسعه ویتنام

ویتنام، پس از چین، به بزرگترین تأمین‌کننده پوشاک و کفش برای ایالات متحده تبدیل شده است.

به گزارش دفتر مطالعات آماری و راهبردی انجمن صنایع نساجی ایران به نقل از ATA JOURNAL، انتظار می‌رود که تا سال ۲۰۳۰ چین به بزرگترین شریک تجاری ویتنام تبدیل شده و ایالات متحده آمریکا را پشت سر بگذارد. علاوه بر چین، کشورهای بنگلادش، هندوستان، اندونزی و مالزی نیز تجارت خود با ویتنام را به سرعت افزایش خواهند داد.

از زمان امضای موافقت‌نامه تجاری دو جانبه با ایالات متحده و عضویت در سازمان تجارت جهانی در سال ۲۰۰۷، ویتنام، پس از چین، به بزرگترین تأمین‌کننده پوشاک و کفش برای ایالات متحده تبدیل شده است. پیش‌بینی می‌شود که صادرات این کشور به آسیا، به جز ژاپن، سالیانه بیش از ۱۵ درصد تا سال ۲۰۲۰ افزایش یابد. طی همین مدت انتظار می‌رود که رشد صادرات به اروپا، به جز روسیه، از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۰ سالیانه بطور متوسط ۱۰ درصد باشد.

Jasmine Lau، رئیس بانک تجاری ویتنام اعلام کرد که صادرات این کشور تا حد زیادی مربوط به پوشاک، منسوجات و محصولات چوبی و غیره است. صنایع مذکور، بخش‌های اصلی هستند که اقتصادهای پیشرفته تمایل دارند محصولات آن‌ها را در حجم بالا وارد نمایند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

همزمان با رشد قابل توجه صادرات، واردات به ویتنام نیز افزایش خواهد یافت که هم شامل کالاهای سرمایه‌ای برای توسعه زیرساخت‌ها و هم کالاهای مصرفی برای تأمین نیاز بازار رو به رشد خود می‌باشد.

طرح توسعه موافقت‌نامه تجارت آزاد بین کشورهای آسه‌آن تا سال ۲۰۱۵ به منظور صفر شدن تعرفه واردات کلیه کالاها، عامل دیگری است که منجر به توسعه تجارت ویتنام با دیگر کشورهای منطقه در میان مدت خواهد شد. به علاوه، سطح دستمزد در ویتنام عامل دیگری است که هزینه تولید در بخش‌هایی همچون تولید پوشاک، منسوجات و محصولات چوبی و غیره را نسبت به سایر کشورها کاهش داده و موجب رشد سریع صنایع مذکور در این کشور خواهد شد.

منبع: ATA JOURNAL- JUN/JUL2013

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×