اخبار فرش ماشینی

نساجی؛ صنعتی که دوباره متولد می شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴

نساجی؛ صنعتی که دوباره متولد می شود همزمان با برگزاری تور مطالعاتی بازدید از کارخانجات ماشین‌سازی نساجی ایتالیا، دبیر انجمن ماشین‌سازان نساجی ایتالیا (ACIMIT) در جلسه مشترکی با حضور گلنار نصراللهی مدیرکل دفتر نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت، دکتر شیبانی نائب رئیس انجمن صنایع نساجی ایران و مهندس مقصودی عضو هیئت مدیره انجمن در محل انجمن ماشین‌سازان نساجی ایتالیا در میلان حضور یافت.

همزمان با برگزاری تور مطالعاتی بازدید از کارخانجات ماشین‌سازی نساجی ایتالیا، دبیر انجمن ماشین‌سازان نساجی ایتالیا (ACIMIT) در جلسه مشترکی با حضور گلنار نصراللهی مدیرکل دفتر نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت، دکتر شیبانی نائب رئیس انجمن صنایع نساجی ایران و مهندس مقصودی عضو هیئت مدیره انجمن در محل انجمن ماشین‌سازان نساجی ایتالیا در میلان حضور یافت.

خانم کارابلی دبیر انجمن ماشین سازان نساجی ایتالیا در این نشست گفت: ما برنامه‌های درازمدتی برای برقراری ارتباط و همکاری با ایران داریم که تشکیل سمپوزیوم در یزد، اصفهان، تهران و مشهد از جمله آنها است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود: نمایشگاه ایتما نیز می‌تواند فرصت مناسبی برای برقراری ارتباط و همکاری با تولیدکننده‌های ایرانی باشد. گلنار نصراللهی مدیرکل دفتر نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز با ابراز خرسندی از حضور در آچیمیت گفت: مردم ایران و ایتالیا ارتباط نزدیکی با هم دارند و با توجه به اینکه نساجی در ایران توسط بخش خصوصی اداره می‌شود، شاید یکی از دلایلی که توانستیم در دوران تحریم ارتباطمان را با ایتالیا حفظ کنیم خصوصی بودن صنعت نساجی در ایران بود.

نصراللهی اظهار داشت: یکی از موارد مهم که در تدوین سند راهبردی وزارت صنعت معدن و تجارت مورد هدف قرار گرفته گسترش چند برابری صنعت نساجی و افزایش صادرات این صنعت و لازمه گسترش صنعت نساجی و افزایش صادرات آن برقراری ارتباط نزدیک با کشورهای صاحب نام در این صنعت از جمله کشور ایتالیا است.

نصراللهی گفت: هدف از برقراری ارتباط تنها خرید ماشین‌آلات نیست، بلکه ما به دنبال تجارب نرم‌افزاری کشورهای صاحب نام هستیم. وی ادامه داد: ما تجربه خوبی از همکاری با ایتالیا در زمان بازسازی و نوسازی اولیه صنایع نساجی ایران داریم.

وی با اعلام خبر حضور وزیر صنعت ایتالیا و هیئت همراه در ایران در ماه اکتبر (مهر و آبان) گفت: هر توافقی که بین انجمن‌های آچیمیت و انجمن صنایع نساجی ایران صورت گیرد ما آن را در پروتکلی که توسط وزرا تنظیم می‌شود خواهیم آورد.

خانم کارابلی دبیر انجمن آچیمیت نیز گفت: ما می‌خواهیم در سفر به ایران در شهرهای یزد، اصفهان، تهران و مشهد حضور مستقیم داشته و ماشین سازان ما در ارتباط مستقیم با تولیدکننده‌های نساجی ایران باشند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×