اخبار فرش ماشینی

نساجی مازندران هنوز نیازمند حمایت دولت است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سیدعلی اکبر طاهایی پنجشنبه شب در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری مازندران که با حضور وزیر کار و امور اجتماعی در سالن شماره یک استانداری مازندران برگزار شد، اظهار داشت: توسعه استان با ایجاد سرمایه‌گذاری محقق می‌شود.

* نبود کار برای فارغ‌التحصیلان بخش دانشگاهی آزاردهنده است
وی با اشاره به اینکه برای مازندران آن چیزی که آزار‌دهنده است، نبود اشتغال و کار برای فارغ‌التحصیلان بخش دانشگاهی است، تصریح کرد: ۲۰ هزار دانشجو در مازندران تحصیل می‌کنند که عمده این دانشجویان بومی مازندران هستند.
طاهایی با اعلام اینکه این مسئله دغدغه و نگرانی مسئولان در استان را مضاعف می‌کند، افزود: عمده این فارغ‌التحصیلان بیکار مازندران، دانش‌آموخته رشته‌های علوم انسانی هستند.
وی با اشاره به اینکه در سفر دولت به مازندران مجوز استخدام ۲ هزار نفر را به مازندران داده شد، اظهار داشت: حتی ۲۰۰ مجوز نفر در این بخش داده نشده است.
استاندار مازندران با بیان اینکه آهنگی که بنگاه‌های اشتغالزایی زودبازده در کشور ایجاد کرده بودند، چشم‌انداز خوبی بود، گفت: در این بخش نیز چون مشکلاتی وجود داشت، در حاضر حاضر شاهد سوله‌های رها شده‌ای هستیم که می‌توانست چشم‌انداز خوبی برای ایجاد کارگاه‌ها باشند.

*۶۴ واحد صنعتی و معدنی مازندران ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند
وی با اشاره به اینکه فرصت شغلی در بخش صنعت و معدن مازندران ۲ هزار و ۵۷۵ واحد است، تصریح کرد: این واحدها نیز ۱۰ تا ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
طاهایی با اعلام اینکه ۶۴ واحد صنعتی و معدنی مازندران ۸۱ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، خاطرنشان کرد: ۳۰۷ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است، اما هر کدام از این واحدها به ۱۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد تا معطل نمانند.
وی با اشاره به اینکه این واحدها ۷ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کنند، افزود: ۱۸۱ واحد صنعتی دیگر مازندران نیز ۶۱ تا ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی‌ دارد.

* مازندران هنوز در بخش دامداری و گل و گیاه آماده نیست
استاندار مازندران با بیان اینکه مازندران هنوز در بخش دامداری و گل و گیاه آماده نیست، اظهار داشت: بزرگ‌ترین واحد فراوری لبنیات کشور در مازندران وجود دارد اما براساس گفته مسئولان این بخش کمتر از ۳۰ درصد شیر مورد نیازش را از مازندران تامین می‌کند.
وی با یادآوری این نکته که مازندران در بخش سرمایه‌گذاری نتوانست از دلار هشت تومانی و ۴۰ تومانی برای توسعه استفاده کند، بیان داشت: هنوز بعد از سال‌ها پیروزی از انقلاب اسلامی نام‌آورترین کارخانه استان مازندران شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران است.

* نساجی مازندران همچنان نیازمند حمایت دولت است
طاهایی با اشاره به اینکه در حوزه دامداری و گاوداری نیز در استان مازندران ‌هنوز دامداری یک‌هزار راسی نداریم، گفت: این در حالی است که دامداری ۲ هزار راسی منطقه دودانگه با وجود کلنگ‌زنی توسط وزیر کشاورزی وقت (‌اسکندری) هنوز فعال نشده است.
وی با اعلام اینکه مازندران ظرفیت تولید گل و گیاه در کشور را دارد، خاطرنشان کرد: در آستاراخان روسیه گل با شاخه‌ای ۱۵ دلار مواجه شدیم که باید ظرفیت‌ها در این زمینه فراهم شود.
استاندار مازندران نساجی مازندران را همچنان نیازمند حمایت دولت خواند و گفت: وعده ۵ هزار شغل دولت باید در این زمینه محقق شود.

* افتتاح پارک علم و فناوری مازندران در ۳۰ بهمن ‌ماه
وی ظرفیت گردشگری مازندران را همچنان خالی بیان کرد و افزود: در دولت باید گره‌های سرمایه‌گذاری در مازندران برطرف شود تا از فرصت اشتغال و اکوتوریسم استان استفاده شود.
طاهایی ایجاد پنجره واحد سرمایه‌گذاری در مازندران را یکی از روندهای کاهش زمان سپری کردن وقت سرمایه‌گذاران در مازندران خواند و تصریح کرد: باید مشکلات این بخش برطرف شود.
وی افزود: نیاز مقطعی مازندران برای حل مشکل اشتغال در استان ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد اشتغال یک‌هزار نفر است.
استاندار مازندران از افتتاح پارک علم و فناوری مازندران در ۳۰ بهمن ‌ماه در استان خبر داد و اظهار داشت: این پارک با حضور معاون فناوری و پژوهشی وزیر علوم افتتاح می‌شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×