اخبار فرش ماشینی

نخستین تصمیم‌گیری استاندار کهگیلویه و بویراحمد از جنس فرش بود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رئیس سازمان صنعت و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: نخستین تصمیم‌گیری استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد از جنس صنعتی بود.

داریوش دیودیده ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: در نخستین سفر کاری آقای خادمی استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد به اتفاق نشستی با مسئول مرکز ملی فرش ایران داشتیم.

دیودیده ابراز داشت: در این دیدار و همزمان با آن بازدید از نمایشگاه بین‌المللی فرش ایران، تصمیمات خوب و راهگشایی برای حوزه فرش استان کهگیلویه و بویراحمد گرفته شد.

رئیس سازمان صنعت و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که اکنون در استان ما تعداد دو هزار نفر بیمه شده در صنعت فرش داریم، تصریح کرد: استاندار در این نشست قبل از هر چیز به موضوع آموزش در حوزه صنعت فرش بسیار تأکید داشت و از ما و مسئولان این حوزه خواستند بیش از هر چیز این آموزش‌ها را مد نظر قرار دهیم.

دیودیده با بیان این‌که کهگیلویه و بویراحمد از نظر تولید فرش یکی از قطب‌های کشور به حساب می‌آید، ادامه داد: فرش کهگیلویه و بویراحمد باید برندسازی شود تا از این پس عده‌ای زحمات هنرمندان استان را به نام خود به بازارهای داخلی و جهانی معرفی نکنند.

رئیس سازمان صنعت و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد با ذکر این مطلب که استان ما خود متولی امور فرش دارد و شرکت فرش استان اختیار تام دارد، افزود: در وهله بعد از آموزش موضوع بازاریابی بسیار حائز اهمیت است که باید به این مقوله برای فروش هر چه بهتر محصولات با کیفیت توجه بیشتری داشته باشیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

دیودیده صادرات فرش را سومین مرحله از این چرخه دانست و گفت: اگر برندسازی برای فرش استان صورت نگیرد صادرات با موفقیت همراه نخواهد بود.

این مسئول امور صنعت و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد به تولید محصول تا این زمان از سال در استان اشاره کرد و گفت: نزدیک به ۵۵۰ متر مربع فرش از نوع قالی و دو هزار متر مربع گبه در استان بافته شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: شرکت فرش استان ۲۵۰ متر از این مقدار را خریداری کرده است که امیدواریم با تصمیمات خوبی که از سوی استاندار گرفته شده در آینده نزدیک شاهد رشد و شکوفایی دوباره این صنعت در استان باشیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×