گزارش نمایشگاه ها

نخستین جشنواره هنری پوشاک و زیورآلات هرمزگان برگزار می‌شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

با هدف احیای لباس‌های بومی و محلی؛

نخستین جشنواره هنری پوشاک و زیورآلات هرمزگان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر اجرایی جشنواره پوشاک و زیورآلات هرمزگان گفت: هدف این جشنواره معرفی پوشاک و زیورآلات استان هرمزگان و احیای لباس‌های بومی و محلی است.

مهدی نظری‌نانگی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار داشت: موضوعات موجود در این فستیوال پوشاک بومی هرمزگان، پوشاک مدرن با هویت سنتی تلفیقی، عکاسی، مقاله و همچنین هنرهای تجسمی است.

وی همچنین بیان داشت: پوشاک بومی شامل روسری، لچک، برقع، پیراهن، شلوار، پاپوش، چادر و زیورآلات و پوشاک‌های مدرن دارای ویژگی‌هایی مانند سایز متعارف، رنگ‌های شاد و مناسب با هم، کیفیت در دوخت، اصالت در طراحی یا تزئین‌ها، کیفیت و مرغوبیت پارچه هستند.

مدیر اجرایی جشنواره پوشاک و زیورآلات هرمزگان در ادامه افزود: در بخش عکاسی، تصاویر در دو گروه پوشاک و زیور آلات زنان و مردان هرمزگان و پژواک مدرن با هویت سنتی و بومی هرمزگان در دید عموم قرار می‌گیرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این مقام مسئول یادآور شد: مقاله‌ها نیز بر سه گروه فلسفه رنگ در پوشاک هرمزگان، پوشاک هرمزگان از دیروز تا امروز و تأثیر پذیری پوشاک هرمزگان از سایر ملل و بالعکس و در هنرهای تجسمی در بخش‌های (سفال، نقاشی، صنایع دستی دریایی، حصیر بافی، کار با خاک و شن و زیورآلات) دسته‌بندی می‌شود.

وی همچنین گفت: زمان برگزاری این جشنواره ۴ تا ۶ اسفندماه در موزه بزرگ مردم شناسی و خلیج فارس بندرعباس است و در پایان این فستیوال هیئت داوران از بین آثار ارائه شده در هر بخش به سه اثر برتر جوایز نفیسی به همراه تندیس جشنواره و به هفت اثر لوح تقدیر اهدا می‌کند.

نظری‌نانگی در پایان افزود: همت مسئولان در زمینه هنر پوشاک و زیورآلات سنتی و بومی نشانگر فعالیت‌های مثبت در راستای مد و پوشش اسلامی و جلوگیری از اشاعه فرهنگ غرب و غیر ایرانی است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×