اخبار فرش ماشینی

نبود گمرک و صادرات، مشکل توسعه فرش لرستان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

‌ایرج کاویانی بیان کرد: در حال حاضر حدود ۲۲ هزار بافنده در استان داریم که از این تعداد تقریباً ۹۴۰۰ نفر تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: افرادی که به فرش‌بافی روی می‌آورند عمدتاً اقشار کم‌درآمد، جوان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بوده که فاقد هرگونه مهارت هستند.

کاویانی ادامه داد: این افراد آموزش‌های لازم را دیده و تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند اما متأسفانه به دلیل کسری اعتبار در مرکز ملی فرش و بدهی آن به تأمین اجتماعی به تدریج این بافندگان در حال خروج از پوشش بیمه هستند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رئیس اداره فرش لرستان با بیان اینکه باید برای این مشکل فکری اساسی صورت گیرد، افزود: صنعت فرش لرستان می‌تواند یکی از راه‌های ارزآوری و اشتغالزایی در استان باشد که برای این کار نیازمند حمایت بیشتر و جدی‌تر مسئولین است.

وی از دیگر مشکلات پیش روی توسعه فرش لرستان، نبود گمرک و مشکل صادرات آنها را برشمرد و گفت: هم اکنون برای صادرات فرش استان از گمرک‌های استان‌هایی چون تهران و اراک استفاده می‌شود.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×