اخبار فرش ماشینی

نانو نساجی از نگاه آمار

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

صنعت نساجی یکی از صنایعی است که تحت تاثیر فناوری‌ نانو قرار گرفته و از مزایای آن بهره‌مند شده است. کاربرد نانوساختارها در این نانونساجی علاوه بر افزایش بهره‌وری، خواص ویژه‌ای از جمله خودتمیزشوندگی و اَبَرآب‌گریزی، ضد سایش و فرسایش، ضدمیکروبی و ضد بو، ضدآتش، محافظت در برابر پرتوهای مضر را در منسوجات ایجاد می‌نماید.

شرکت‌های فعال در حوزه کاربرد فناوری‌نانو در صنعت نساجی

۱۳۰شرکت نساجی از ۲۸ کشور دنیا با ارائه ۲۴۹ منسوج نانوفناورانه در حال فعالیت می‌باشند.

نانو نساجیبرای مشاهده تصویر روی آن کلیک کنید.

 کاربرد فناوری‌ نانو در محصولات نساجی

نانو نساجی

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

کاربرد فناوری‌ نانو در پوشاک

نانو نساجی

سهم نانوذرات در محصولات نانویی شرکت‌های نساجی

در بین نانوساختارها، نانو ذرات نقره، سیلیکا، دی اکسید تیتانیوم و کربن کاربرد گسترده‌ای در منسوجات نانویی شرکت‌های بزرگ نساجی دارند. نانوذرات نقره بیشترین کاربرد را در منسوجات ضدمیکروبی و ضد بو دارد. پس از نانوذرات نقره، سیلیکا به عنوان ماده اصلی در سطوح ابرآب‌گریز بیشترین کاربرد را در بین محصولات نانویی شرکت‌های نساجی از آن خود نموده است. همچنین از نانوذرات دی اکسید تیتانیوم به منظور کاربرد در منسوجات خودتمیزشونده در صنعت نساجی استفاده فراوانی می‌شود.

نانو نساجی

مقررات و ضوابط بازار نانونساجی

هرچند در کشور آمریکا، محصولات ضدمیکروب حاوی نانوذرات نقره برای کاربرد در مصارف نساجی توسط آژانس حفاظت محیط زیست (EPA)ثبت شده است. در اتحادیه اروپا قوانین مختص به استفاده از نانومواد در صنعت نساجی تدوین نشده است با این حال از قوانین فراگیر REACH و قانون دستورالعمل ایمنی عمومی محصولات  تبعیت می‌کند.

منبع: http://statnano.com/news/52081

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×