اخبار فرش ماشینی

موجودی جهانی الیاف پنبه: ۲۰ میلیون تن

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

موجودی جهانی الیاف پنبه: 20 میلیون تن

موجودی آخر دوره ۱۴/۲۰۱۳ در حدود ۲۰.۸ میلیون تن خواهد بود که نسبت به دوره قبل ۲۲ درصد بیشتر می‌باشد.

به گزارش دفتر مطالعات آماری و راهبردی انجمن صنایع نساجی ایران، بر اساس گزارش کمیته بین‌المللی مشورتی پنبه (ICAC) قیمت جهانی پنبه طی ماه اکتبر سال جاری کاهش یافت بطوریکه از ۹۳ سنت در ابتدای ماه به ۸۵ سنت در هر پوند در اواخر ماه مذکور رسید. با این حال، متوسط قیمت پنبه در سه ماه اول فصل ۱۴/۲۰۱۳ برابر با ۹۱ سنت بر پوند بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد بیشتر است.

در فصل ۱۴/۲۰۱۳، تولید پنبه در حدود ۲ میلیون تن بیشتر از مصرف آن خواهد بود چراکه بر اساس آخرین اطلاعات مربوط به برداشت محصول، تولید در چند منطقه عمده تولیدکننده پنبه بیش از مقدار پیش‌بینی شده بوده است. پیش‌بینی می‌شود در فصل زراعی سال جاری مقدار تولید جهانی پنبه از ۲۵.۵ میلیون تن به ۲۵.۷ میلیون تن افزایش یابد.

شرایط آب و هوایی مناسب در زمان برداشت موجب افزایش تولید و کیفیت محصول در یونان و ایالات متحده آمریکا شده است. در برزیل نیز پیش‌بینی می‌شود که محدوده زیر کشت پنبه در ۱۴/۲۰۱۳ نسبت به فصل قبل افزایش یابد و تولید آن در حدود ۱.۶ میلیون تن برآورد می‌شود که نسبت به سال قبل ۲۲ درصد رشد یافته است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

بر اساس گزارش کمیته مذکور، موجودی آخر دوره ۱۴/۲۰۱۳ در حدود ۲۰.۸ میلیون تن خواهد بود که نسبت به دوره قبل ۲۲ درصد بیشتر می‌باشد. پیش‌بینی می‌شو که چین در حدود ۵۵ درصد از موجودی آخر دوره مذکور را به خود اختصاص دهد. در تاریخ ۱۸ سپتامبر، شرکت ملی رزرو پنبه‌ی چین، شروع به خرید پنبه کرد و تا ۳۱ اکتبر به میزان ۹۰۳,۲۳۰ تن از محصول مذکور را خرید که ۵۱ درصد از مقداری است که برای خرید خود طی این مدت برنامه‌ریزی کرده بود و به میزان قابل توجهی کمتر از خرید صورت گرفته طی مدت مشابه سال قبل می‌باشد. طی مدت مشابه سال قبل، چین ۱.۶ میلیون تن پنبه خرید که ۵۸ درصد از مقدار برنامه ریزی شده برای خرید ماه‌های سپتامبر و اکتبر ۲۰۱۲ بود.

منبع: ATA Journal

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×