گزارش نمایشگاه ها

ملاقات با برترین های نساجی جهان در استانبول

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

برگزاری همزمان سه نمایشگاه نساجی
ITM ،Yarn وHightex
در استانبول ترکیه ۸ لغایت ۱۱ خرداد ۱۳۹۲

همانطور که صنعت نساجی ترکیه در بخش تولید و صادرات در سال های اخیر پیشرفت های زیادی داشته به موازات آن صنعت برگزاری نمایشگاه های تخصصی نساجی در ترکیه نیز رشد چشمگیری داشته است. به طوری که این کشور سالانه دهها نمایشگاه بزرگ نساجی برگزار می کند که از معتبرترین و مهمترین آنها می توان نمایشگاه های EVTEKS و ITM اشاره کرد.
ترکیه در بخش برگزاری نمایشگاههای نساجی، به خوبی بخش های مختلف این صنعت را تفکیک و برای هر بخش یک نمایشگاه اختصاصی طراحی کرده؛ مثلاً نمایشگاه های تخصصی مد و لباس، نمایشگاه های تخصصی جوراب و لباس زیر، نمایشگاه های تخصصی فرش ماشینی، نمایشگاه های تخصصی منسوجات خانگی، ماشین آلات نساجی، بی بافت، نخ و الیاف و… بدین ترتیب جوابگوی تمام نیازهای بخش های مختلف صنعت نساجی هستند. همچنین شرکت های برگزارکننده نمایشگاه ها سعی کرده اند با برگزاری همزمان نمایشگاه های مرتبط بر تعداد بازدیدکنندگان و اهمیت نمایشگاه های کوچک تر بیفزایند. از این جمله می توان به برگزاری دو نمایشگاه نخ و الیاف استانبول و منسوجات بی بافت استانبول در کنار نمایشگاه ماشین آلات ITM اشاره کرد.

ملاقات با بزرگترین ماشین سازان نساجی جهان در ITM 2013
نمایشگاه ITM با همکاری شرکت نمایشگاهی تویاپ، شرکت تکنیک و انجمن ماشین سازان نساجی ترکیه برگزار می شود. برای بسیاری از علاقمندان و فعالان نساجی ایران و جهان برگزاری نمایشگاه ITM در سال ۲۰۱۳ کمی تعجب برانگیز بود؛ چرا که پس از برگزاری ITM 2012 قرار بود دوره بعدی نمایشگاه به سال ۲۰۱۴ موکول شود. برگزارکنندگان این نمایشگاه در واقع ITM را بزرگترین رویداد نساجی جهان در بخش ماشین آلات نساجی بعد از نمایشگاه ITMA می دانند. در ابتدا قرار بود این نمایشگاه در فاصله برگزاری ۴ ساله بین ۲ نمایشگاه ITMA برگزار شود؛ اما به دلیل تغییر برنامه ها و تداخل ITM و ITMA  ۲۰۱۱ برگزارکنندگان آن را به سال ۲۰۱۲ منتقل کردند.
پس از برگزاری ITM 2012 شرکت برگزارکننده اعلام کرد به قدری استقبال و درخواست صنایع نساجی ترکیه و نیز تولیدکنندگان ماشین آلات نساجی زیاد بوده که آنها تصمیم گرفته اند در سال ۲۰۱۳ نیز مجدداً این رویداد بزرگ را برگزار کنند. البته به نظر نمی رسد با برگزاری ITM 2013 دیگر شانسی برای برگزاری ITM قبل از سال ۲۰۱۵ وجود داشته باشد چرا که اغلب شرکت ها خود را برای حضور در نمایشگاه بزرگ ITMA 2015 میلان آماده خواهند کرد.
در نمایشگاه امسال شرکت های بسیار زیادی آخرین و جدیدترین تکنولوژی های خود را به نمایش خواهند گذاشت و اغلب آنها با ماشین آلات در حال کار محصولات و نوآوری های خود را عرضه خواهند کرد.
از مهمترین شرکت های ماشین ساز حاضر در نمایشگاه امسال می توان به نام های زیر اشاره کرد:
سالن های ۸ و ۹ (تکنولوژی ماشین آلات بافندگی)
وندویل بلژیک/ پیکانول/ سودوکوما/ دورنیر/پنتر/ شونهر/ بوناس/ آیرو/ گروز بکرت
در سالن ۲ تکنولوژی های مربوط به تولید نخ و الیاف حاضر خواهند بود از جمله شرکت های:
الکتروجت/ اس ام ال/ LMW/ میلهان ماکینا/ اورلیکون بارمگ/ نیومگ/ اورلیکون زاورر/ اشلافهوث/ سوپربا/ استارلینگر/ ساویو/ فادیس/ لوهیا/
در سالن ۱۲ ماشین آلات جوراب بافی و کشبافی حضور دارند که از مهمترین برندها می توان به شرکت های زیر اشاره کرد:
تروت/ پولیتلی/ کارل مایر/ پای لونگ/ سانتونی/ اشتول/ شیما سیکی
سالن های ۳ و ۷ به ماشین آلات رنگرزی، چاپ و تکمیل اختصاص دارد مهمترین شرکت کنندگان این بخش عبارتند از هاس گروپ/ فرارو/ بروکنر/ سان تکس/ بلینی/ بیانکالانی/ فونگز گروپ/ میماکی/ زیمر/ رجیانی و…

Hightex و عرضه تکنولوژی ها و محصولات بی بافت در سالن های ۲ و ۱۰
پنجمین دوره نمایشگاه منسوجات بی بافت استانبول در سال های ۲ و ۱۰ مجموعه نمایشگاه های تویاپ و همزمان با نمایشگاه نخ و ماشین آلات نساجی برگزار خواهد شد. همان طور که می دانید صنعت منسوجات بی بافت ترکیه که در سال های اخیر رشد فزاینده ای را داشته در این نمایشگاه حضوری فعال دارند. مهمترین شرکت های فعال در بخش منسوجات بی بافت حاضر در هایتکس ۲۰۱۳ عبارتند از: دیلو/ آندریتز/ بالکان/ روبروتکس/ کورتکس/ چیچک/ یوروفایبر/ نورتکس/ آپکس و..

همه چیز درباره نخ و الیاف در نمایشگاه نخ استانبول
ترکیه مهمترین تولیدکننده نخ در قاره اروپاست و جزو سه تولیدکننده بزرگ نخ در دنیاست. به همین دلیل دهمین دوره نمایشگاه نخ استانبول در سال ۲۰۱۳ از اهمیت بالایی برخوردار است.
نمایشگاه نخ استانبول دومین نمایشگاه بزرگ دنیا در حوزه نخ های آماده تولید و تکمیل شده به شمار می رود. در این دوره از نمایشگاه شما می توانید بهترین و قدرتمندترین شرکت های ترکیه در بخش تولید انواع نخ و الیاف را ملاقات کنید.

هواپیمایی ترکیه ایرلاین رسمی نمایشگاه
پرواز با ترکیش ایرلاین و ۲۰ درصد تخفیف برای شرکت ها و بازدیدکنندگان
طبق اعلام رسمی برگزارکنندگان نمایشگاه ITM، ایرلاین رسمی همکار نمایشگاه هواپیمایی ترکیه یا همان ترکیش ایرلاین خواهد بود.
به همین دلیل غرفه گذاران و بازدیدکنندگانی که برای سفر به ترکیه از این ایرلاین استفاده می کنند ۲۰ درصد برای بلیط های کلاس بیزینس و ۱۵ درصد برای بلیط های اکونومی تخفیف دریافت خواهند کرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مجله کهن میزبان شما در نمایشگاه ITM استانبول
امسال هم در نمایشگاه نساجی ITM استانبول، غرفه مجله نساجی کهن پذیرای بازدیدکنندگان و فعالان نساجی ایران خواهد بود. ما در این سه نمایشگاه به توزیع شماره جدید مجله کهن و ویژه نامه های نمایشگاهی خود خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است مجله کهن در نمایشگاه اوتکس EVTEKS استانبول در بخش منسوجات خانگی که از ۲۵ اردیبهشت برگزار خواهد شد نیز غرفه گذار خواهد بود.

نویسنده: بهنام قاسمی

منبع: شماره ۱۸ مجله کهن

تلفن اشتراک: ۷۷۲۴۵۷۸۰-۰۲۱

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×