اخبار فرش ماشینیاخبار نساجی

معرفی واحدهای صنعتی و معدنی نمونه کشور

 

 انجمن صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم استان مازندران تشکلی غیرسیاسی، غیردولتی و غیرانتفاعی است، که بنا به درخواست صاحبان صنایع این گروه خاص از طریق هیأت مؤسس در تاریخ ۲۶/۰۴/۹۵ توسط آقایان اسلام جمشیدی (بهبافت مازندران)، غلام‌حسین سرکاری (بوریا بافت حریران)، رضا محسنیان (رنگین نخ بشل)، میررمضان موسوی (پوشاک آویشن) و پیمان ولی‌پور (نساجی مازندران) تشکیل و با هماهنگی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران به استناد نامه شماره ۶۲۰۸۶/۷۰۱ مورخه ۹۵/۱۰/۰۸ انجمن در مورخه ۹۵/۱۰/۱۵  در حضور مسئولین سازمان و همچنین اعضای خانه صنعت، معدن و تجارت استان همراه با حدود ۶۵ مدیر و یا نماینده محترم کارخانجات نساجی پوشاک و چرم استان رسماً آغاز به کار کرد.

معرفی واحدهای صنعتی و معدنی نمونه کشور
معرفی واحدهای صنعتی و معدنی نمونه کشور

در روزهای گذشته اطلاعیه‌ای بر روی خروجی سایت انجمن صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم استان مازندران مبنی بر انتخاب واحدهای نمونه نساجی در سال ۹۶ بر اساس عملکردشان در سال گذشته قرار گرفت. در همین زمینه به سراغ مسئولین انجمن صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم استان  مازندران رفتیم تا گزارش دقیق‌تری از نحوه گزینش واحدهای نمونه و معیارهایی که برای این انتخاب در نظر گرفته اند جویا شویم. در همین زمینه با آقای دکتر امامی گفت و گویی انجام دادیم.

 

آقای دکتر معیارهای انجمن برای انتخاب واحد ها چه مسائلی است؟

در فرمی که برای واحد های نساجی برای تکمیل اختصاص داده شده است جزئیات و معیارهای مورد نظر به طور واضح مشخص است که بایستی دقیقاً توسط واحدهای تولیدی مطالعه و تکمیل شده و به سازمان ارائه گردد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

از معیارهای موجود در این فرم می‌توان به میزان تولید، میزان فروش، سود عملیاتی قبل از کسر مالیات، هزینه انرژی مصرفی، هزینه تحقیق و نوآوری، ارزش صادراتی کالاها، تعداد نیروی انسانی با درجه فوق دیپلم و بالاتر و موارد این چنینی اشاره کرد.

یکی دیگر از معیارهایی که می‌توان به ان اشاره کرد بحث استقرار واحدها در مناطق کمتر توسعه یافته می‌باشد، برای مثال برای واحدهایی که در استان های خراسان شمالی، کرمانشاه، کهکیلویه و بویر احمد و چند استان دیگر متمرکز هستند امتیاز خاصی در نظر گرفته شده است که بسیار به جا و منطقی می‌باشد.

 

جناب آقای دکتر امامی صحت اطلاعات فوق در رابطه با واحدهای نساجی را چگونه و از طریق چه سازمان‌هایی به دست می‌آورید؟

باتوجه به اینکه اطلاعات از طرف مسئولان رده بالای واحدها تایید و ارسال می‌گردد پیشفرض بر این است که یک شرکت معتبر اطلاعات درستی از خود وارد می‌کند اما ما به این بسنده نکرده و این اطلاعات را به سازمان صنعت و معدن استان سپس به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال می‌کنیم و مسئولان وزارتی خود بررسی این موارد را بر عهده دارند و در مجموع صحت و سقم اطلاعات وارده بر عهده خود شرکتهای تولیدی می‌باشد که قطعاً در وزارت صنعت، معدن و تجارت کلیه اطلاعات با ارائه مستندات، بررسی خواهد شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×