اخبار فرش ماشینی

معاون صنایع نساجی و چرم وزارت صنایع:‏ صادرات چرم ایران به ۱۲۰ میلیون دلار رسید

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

معاون صنایع نساجی و چرم وزارت صنایع و معادن گفت: سال گذشته صادرات چرم به ۱۲۰ میلیون دلار رسید که نسبت به رقم ۸۵ میلیون دلاری سال قبل ۴۰ درصد رشد داشته است.
نعمت‌الله مردانی چهارشنبه شب در افتتاحیه سومین نمایشگاه ماشین‌آلات و محصولات پوست و چرم اظهار داشت: امسال در بحث صنایع چرم لایحه حمایت از بازسازی و نوسازی صنایع چرم به کارگروه حمایت از تولید ارجاع شده است.
وی خاطرنشان کرد: بحث عوارض صادراتی چرم سنگین که به شدت سبب آزار تولیدکنندگان شده بود، مراحل نهایی لایحه حمایت را طی می‌کند.

معاون صنایع نساجی و چرم وزارت صنایع و معادن کشور با بیان اینکه در حال حاضر ۳۵۰ واحد تولید محصولات چرمی فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: این واحدها در استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، تهران و همدان مستقر هستند.
وی خاطرنشان کرد: در این واحدها سالانه ۶۵ میلیون فوت مربع چرم سبک و ۵۰ میلیون فوت مربع چرم سنگین تولید می‌شود.

مردانی همچنین گفت: سال گذشته صادرات چرم به ۱۲۰ میلیون دلار رسید که نسبت به رقم ۸۵ میلیون دلاری سال قبل ۴۰ درصد رشد داشته است.
وی افزود: در صورتی که تولیدات به سمت و سوی مصنوعات چرمی هدایت شود، این میزان می‌تواند به چند برابر افزایش یابد.
معاون صنایع نساجی و چرم وزارت صنایع و معادن خاطرنشان کرد: سال گذشته در صنعت کفش بیش از ۲۰۰ میلیون جفت تولید داشته‌ایم که ۱۳۰ میلیون جفت کفش پلاستیکی چرمی و ۷۵ میلیون جفت کفش دست دوز بوده است.
وی تصریح کرد: در بخش صنایع کفش و چرم روال وزارتخانه این است که اطلاعات واحدهای چرمی و تولیداتشان یک سال درمیان به‌روز رسانی می‌شود و امسال نیز با کمک وزارت بازرگانی و سازمان صنایع معادن این کار صورت گرفته است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×