اخبار نساجی

مصباحی مقدم: بانک مرکزی تحت فشار تصمیمات دولت استبانک

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مصباحی مقدم: بانک مرکزی تحت فشار تصمیمات دولت است
احتمال ‌احضار وزرای اقتصادی دولت ‌به مجلس به خاطر ‌گرانی‌ها

مصباحی مقدم: بانک مرکزی تحت فشار تصمیمات دولت استبانک رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی در مجلس گفت: بانک مرکزی هم اکنون استقلالی ندارد و تحت فشار تصمیمات دولت است. هم چنین احتمال فراخواندن و احضار وزرای مرتبط با مباحث اقتصادی به مجلس برای پاسخگویی در مورد گرانی‌ها وجود دارد.

به گزارش سایت خبری اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران،غلامرضا مصباحی مقدم در گفتگو با مهر در مورد تصمیمات کمیته ارزی ۵ نفره در دولت گفت: این کمیته جایگاه قانونی ندارد، ضمن اینکه کمیته پنج نفره ارزی تنها می تواند تدابیر اجرایی داشته باشد و نهاد تصمیم گیر و دارای جایگاه قانونی برای سیاستها و مسائل پولی و بانکی شورای پول و اعتبار است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهارداشت: بانک مرکزی هم اکنون استقلالی ندارد و تحت فشار تصمیمات دولت است.

وی همچنین در رابطه با تائید صلاحیت مدیران بانکی و نظارت بر عملکرد آنها گفت: کمیته ای صلاحیت مدیران بانکی را بررسی و تائید می‌کند. البته بی کفایتی در بخشی از مدیریت نظام بانکی کشور وجود دارد.
رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس در مورد استعفای رئیس کل بانک مرکزی ایران گفت: هم استعفا مطرح است ؛ هم انکار آن؛ البته من خبر دارم که محمود بهمنی از ریاست بانک مرکزی استعفا کرده ولی دولت این استعفا را قبول نکرده است.

هم چنین حجت الاسلام مصباحی مقدم مجلس در گفت‌و‌گویی دیگر با خبرگزاری فارس، در پاسخ به سؤالی در مورد گرانی‌های موجود در جامعه اظهار داشت: احتمال فراخواندن و احضار وزرای مرتبط با مباحث اقتصادی به مجلس برای پاسخگویی در مورد گرانی‌ها وجود دارد.

وی در این رابطه افزود: اگر نطق‌های نمایندگان را گوش کنیم، می‌بینیم که اعتراض‌های زیادی در رابطه با گرانی‌ها در نطق‌هایشان وجود دارد و هیچ بعید نیست که وزرای مربوطه را برای پاسخگویی در مجلس بخواهیم.

مصباحی‌مقدم گفت: ممکن است در روزهای آینده شاهد طرح سؤال از ناحیه نمایندگان نسبت به این مسئله باشیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی در عین حال اظهار داشت: البته ممکن است وزرای مربوطه حاضر شوند و به سؤالات هم پاسخ دهند ولی گرانی‌ها که متوقف نمی‌شود، چرا‌که نمی‌شود عامل گرانی‌ها را ایجاد و بعد گرانی‌ها را متوقف کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×