اخبار فرش ماشینیگزارش نمایشگاه ها

مصاحبه با شرکت‌های حاضر در نمایشگاه شهرآفتاب

مجله نساجی کهن :: در روز اول نمایشگاه مصاحبه‌هایی را ترتیب دادیم با تعدادی از شرکت‌های حاضر در نمایشگاه شهرآفتاب که در ادامه به صورت مفصل مصاحبه شرکت‌های اسپادانا، فرش تهران و زمرد مشهد می‌اید. همچنین خدمت مخاطبان سایت کهن اعلام می‌کنیم که این گزارش و گفت‌وگو در روزهای بعد تکمیل‌تر خواهد شد و با شرکت‌های حاضر دیگری نیز به گفت‌وگو خواهیم نشست.

مصاحبه با آقای شریفیان مدیرعامل شرکت اسپادانا

  • آقای شریفیان نمایشگاه را چطور دیدید؟ انتظاراتتان را برآورده کرده‌است؟

بله، عالی است. فکر می‌کنم پنجشبه و جمعه شلوغ‌تر شود.

  • قرار بود که در این نمایشگاه نباشید، با برادرتان هم که صحبت شد گفتند در این نمایشگاه نخواهید بود. چه شد که تصمیم به شرکت در نمایشگاه گرفتید؟

در ابتدا شک داشتیم که برندهای معتبر در این نمایشگاه شرکت کنند، بعد که دیدیم برندهای معتبر هم هستند، تصمیم گرفتیم که شرکت کنیم. 

  • پس از این به بعد در این نمایشگاه شرکت می‌کنید؟

بله، از این به بعد در همین نمایشگاه شرکت خواهیم‌کرد.

 

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

گزارش تصویری

 

مصاحبه با پرویز درگاهی فرش تهران

  • نمایشگاه از نظر شما چطور بود؟

برای روز اول بسیار خوب بوده‌است، ما اصلاً انتظار این همه مراجعه کننده نداشتیم.

  • شما سال گذشته در سئول شرکت کرده‌بودید؟ امسال چطور شرکت می‌کنید؟

بله سال گذشته در نمایشگاه سئول شرکت کردیم، اما امسال نه. خوبی این نمایشگاه این است که تخصصی است و بازدیدکننده متفرقه ندارد. هر کس آمده برای فرش آمده.

  • ایاب و ذهاب به نظر شما چطور است؟

برای ما که با ماشین شخصی می‌آییم، ساده است و مشکلات ترافیکی ندارد.

گزارش تصویری

 

مصاحبه با آقای حمایت‌کار مدیرعامل فرش زمرد مشهد

  • مشکلات صنعت فرش ماشینی چیست؟

از کجای مشکلات شروع کنم؟ وارد کردن مواد اولیه، گمرک‌، حمل و نقل، تعرفه‌ها، منابع انسانی، ارزش افزوده و غیره. در تمام این‌ها مشکلاتی وجود دارد که باید تک‌تک بررسی شوند. 

  • در هفته گذشته با مهندسی بصیری رئیس انجمن صنایع نساجی گفت‌وگویی داشتیم و نظر ایشان را راجع به مسائل و مشکلات پرسیدیم، ایشان پاسخ دادند که اگر قوانین اصلاح شود، بقیه مشکلات نیز حل می‌شود. نظر شما چیست؟

ما باید ببینیم چه کسی قانون‌گذاری می‌کند. کسانی در جایگاه‌های قانون‌گذاری هستند که تخصص لازم در آن بخش را ندارند. ما نه فقط مشکل قانون که مشکل مجریان آن را نیز داریم، اگر بهترین پلن و برنامه هم باشد ولی مجری توانمندی نداشته باشیم، قابل اجرا نیست.

  • به نظر شما این که دو نمایشگاه سئول و شهر آفتاب با این فاصله زمانی برگزار می‌شوند، مشکلی ایجاد نمی‌کند؟ آیا باعث سردرگمی تولیدکنندگان ایرانی و شرکت‌کنندگان خارجی نمی‌شود؟

ما همین الان بازار جهانی را باخته‌ایم. من تا به حال ندیده‌ام کشوری دو نمایشگاه بین‌المللی فرش داشته‌باشد. به ما گفتند امسال آخرین سالی است که نمایشگاه چمران برگزار می‌شود. به همین علت من امسال شرکت‌کرده‌ام تا جای غرفه‌ام را برای سال‌های آینده تثبیت کنم. گویا بعداً جلسه‌ای برگزار شده و این خبر تکذیب شده‌است. چرا مسئول و مدیری از میان بالادستی‌ها تصمیم‌گیری نکرد تا مشکلات حل شود؟

 

  • نقش مدیران در برگزاری و حل این ماقشات چیست؟ طبیعی است تولیدکننده وقتی می‌بیند اگر اینجا شرکت نکند ممکن است جایگاهش را از دست بدهد، مجبور است شرکت کند.

متأسفانه وضعیت ما نابسامان است و قانون‌گذار هم از اجرا سررشته‌ای ندارد. این آقایون هم فقط می‌آیند، با یک قیچی نمایشگاه افتتاح می‌کنند و هیچ کار دیگری نمی‌کنند. مشکلات این‌جا هم زیاد است. شما بخواهید یک آب‌ معدنی تهیه کنید باید در این گرما تا شهروند بروید. یک کولر گازی می‌خواستیم بیاوریم، این قدر دردسر داشت که پشیمان شدیم.

 

  • تازه‌تریت فعالیت‌های شرکت شما چیست؟

ما ترجیه می‌دهیم عمده فروشی کنیم، و اگر خریداری بخواهد خرید جزیی کند به شرکت‌هایی که از ما خرید می‌کنند راهنمایی‌شان می‌کنیم. چون هر چه قدر او بیشتر فروش کند، تولید ما نیز بیشتر خواهد شد. کمتر کارخانه‌ای در ایران از لحاظ امکانات مانند ما است. رنگرزی، ریسندگی و بافندگی همه در کارخانه خود ما انجام می‌شود. فرش ما از زیر هشت تیغ تکمیل رد می‌شود و بدون دخالت دست بسته‌بندی شده و به انبار منتقل می‌شود.

خریداران فروشگاهی ما به صورت آنلاین از طریق سایت سفارش می‌دهند. البته فعلاً فروش اینترنتی ما فقط برای عامل فروش خودمان است و هنوز اشخاص به صورت تکی نمی‌توانند به صورت آنلاین خرید کنند، که البته این ایده در باشگاه مشتریان ما در حال بررسی است. بعضی از شرکت‌ها حتی از روی اسم ما هم تقلید کرده‌اند.

 

گزارش تصویری

 

مصاحبه با آقای محبی ایرانی مدیرعامل فرش هخامنش

  • نمایشگاه شهر آفتاب را تاکنون چطور دیدید؟

فضای عمومی نمایشگاه را خیلی مناسب دیدم، اما نقایصی هم دارد که باید در مراتب بعدی حل شود. به عنوان مثال با وجود این که سرمایش نمایشگاه می‌تواند خیلی خوب باشد، ولی دوستان کم لطفی می‌کنند و در ساعات شلوغ نمایشگاه سیستم‌های سرمایشی نمایشگاه را خاموش می‌کنند، و مشکلانی از این قبیل که باید حل شود. 

  • نظرتان در مورد این که دو نمایشگاه به فاصله یک ماه برگزار می‌شود، چیست؟

این یکی از بزرگترین مشکلات است و مدیران باید به این فکر باشند که به صنف فرش ماشینی و تولیدکنندگان ضربات جبران ناذیری وارد نگردد. و سال دیگر همه در یک‌جا شرکت کنند. 

  • تعداد بازدیدکنندگان چطور بود؟

به نسبت راضی‌کننده بوده‌است. شرایط نیز بهتر است. چون فضای این نمایشگاه جدیدتر و پیشرفته‌تر است، می‌تواند فضای بهتری برای نمایشگاه فراهم آورد، اما شکاف به وجود آمده میان دو مجموعه باید حل شود.

 

  • آیا در نمایشگاه شهریور ماه هم شرکت می‌کنید؟

نه، شرکت در نمایشگاه کار سخت و طاقت فرسایی است و به فاصله یک ماه نمی‌توان در دو نمایشگاه حضور داشت.

 

 

مصاحبه با آقای ضابطی مدیرعامل فرش پردیس مشهد

  • به نظر شما نمایشگاه تا الان چگونه بوده‌است؟

با توجه به این‌که اولین سال نمایشگاه است، استقبال خوبی شده‌است. هم امکانات و هم بازدیدکنندگان رضایت‌بخش است.

 اگر با این فاصله برگزار نمی‌شد، خیلی بهتر بود. اما امکانات این نمایشگاه با نمایشگاه بین‌المللی قابل مقایسه نیست، برخورد پرسنل هم خیلی بهتر است و برگزار کنندگان هم با احترام بیشتری برخورد می‌کنند و هر گونه درخواستی داریم، رسیدگی می‌کنند

  • آیا در نمایشگاه شهریور ماه هم شرکت می‌کنید؟

نه. ما امسال فقط در همین نمایشگاه شرکت می‌کنیم.

گزارش تصویری

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×