اخبار فرش ماشینی

مصاحبه با احمد طاهری – مدیریت نوین بافان پرنگ (صادرکننده نمونه سال ۹۵)

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

فقدان متولی در حل و فصل مشکلات تولید

نوین بافان پرنگ به مدیریت احمد طاهری یکی از صادرکنندگان نمونه امسال در بخش نساجی و پوشاک بود

که دست اندرکاران و فعالین این صنعت ایشان را با برند سرزمین شاد یا فروشگاههای زنجیره ای هپی لند می شناسند بهمین مناسبت مصاحبه اختصاصی نساجی نیوز را با ایشان به پیوست می خوانید.

 

۱-ضمن معرفی بیشتر سوابق شغلی و حرفه ای خود ،در مورد فعالیت های مجموعه تحت مدیریت خود در بخش تولید و صادرات توضیحاتی ارایه نمایید.

فعالیت حرفه ای در مجموعه  هپی لند ابتدا با تاسیس شرکت پرنگ فام در سال ۱۳۶۹ آغاز شد و سپس در سال ۱۳۷۸ با تاسیس دو شرکت نوین بافان پرنگ و فروشگاه های زنجیره ای سرزمین شاد و انتقال کارخانجات این سه شرکت به منطقه ازاد تجاری صنعتی انزلی، گروه تولیدی سرزمین شاد  شکل گرفت. این گروه ابتدا با استخدام حدود ۳۰۰ نفر بوجود آمد و با ایجاد زیرساخت های برندینگ  و استاندارد سازی محصولات نسبت به بازاریابی در داخل و خارج از کشور اقدام شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

۲-به عقیده شما، چالش ها و مشکلات فعلی صنایع نساجی کشور چیست؟

* نبود زیرساخت های بانکی برای تامین مواد اولیه

* بورکراسی  بسیار پیچیده و سخت  برای استرداد حقوق و عوارض گمرکی پس از صادرات کالای تولید شده  با مواد اولیه وارداتی. یکسان بودن نرخ گمرکی برای تجار و تولید کننده. ناتوانی در وضع قوانینی که بتوان به سهولت  مشکلات اداری را حل  و فصل نمود.

* کمبود  نقدینگی اعضای صنف و عدم بودجه بندی منابع بانکی برای تخصیص  سرمایه در گردش صنعت نساجی کشور و همچنین رکود  شدید بازار. اخذ وجوه نقدی مضاعف برای گشایش اعتبار و بلوکه شدن  بخشی از سرمایه در گردش.

کیفیت پایین مواد اولیه تولیدی داخلی به سبب قدیمی بودن ماشین آلات. *

* عدم  وجود تشکلی برای سیاست گذاری و برنامه ریزی برای توسعه این صنعت بمنظور تغییر شرایط و اصلاح  قوانین و مقررات به جهت ایجاد زیرساخت های لازم و یکپارچه سازی، هم پوشانی و مرتبط کردن قوانین در قالب لایحه و پیشنهاد یا مطالعه و پژوهش.

۳-ارزیابی شما از وضعیت بازارهای صادراتی نساجی کشور چیست؟

حمایت و توجه به یک صنف بر اساس درجه اهمیت و نقش اقتصادی آن صنف در کشور که بر اساس اطلاعات و آمار به دست می آید، تعیین می شود. از طرفی بسیاری از قوانین به صورتی تنظیم شده است که مغایرت بنیادی با الزامات این صنعت داشته و متاسفانه صاحبان صنایع این رشته نمی توانند وارد بازار جهانی به دلیل محدودیت ها بشوند. توسعه صنایع بالا دستی از رشته نساجی  منوط به رونق و پیدا کردن جایگاه بین المللی رشته از ماشین دستی آن یعنی صنعت دوخت و دوز و مراکز عرضه کیف و کفش و پوشاک می باشند.

۴-پیشنهادات و راهکارهای شما برای توسعه و افزایش سهم صادرات صنایع نساجی چیست؟

جمع آوری پیشنهاد ها و انتقادات اعضای صنف و انتخاب یک متولی برای حل و فصل مشکلات و اصلاح قوانین موجود با برگزاری نشست های تخصصی فی مابین  اعضا و پیشنهاد دهندگان برای رسیدن به لایحه هایی که بر مبنای آن تغییرات لازم صورت بپذیرد و همچنین پذیرش این لایحه ها توسط مسئولین و اهتمام آنها برای اجرای درخواست ها  برای هماهنگی  بیشتر نماینده  وزارت خانه میتواند در جلسات نهایی تصمیم گیری شرکت نموده تا مطابقت قانونی پیشنهادات با نقطه نظرات دولت و مجلس صورت بگیرد.

منبع: انجمن صنایع نساجی ایران

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×