اخبار فرش ماشینی

مصاحبه با آقای LU- مدیر عامل شرکت پلی تکس چین

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

راه اندازی بزرگ ترین خط تولید PBT در جهان
با ظرفیت تولید ۱۲۰.۰۰۰ تن در سال    

شرکت پلی تکس چین از جمله بزرگترین شرکت های فعال در بخش خطوط تولید انواع الیاف مصنوعی صنعتی می باشد. این شرکت که در بازارهای مختلف جهان حضور بسیار خوبی دارد چند سالی است که به بازار ایران نیز  وارد شده است و توانسته در کنار سایر رقبای چینی و بین المللی خود در بازار ایران به موفقیت های خوبی دست پیدا کند. این شرکت در سال ۲۰۱۳ میلادی به موفقیت بسیار بزرگی دست یافت و توانست بزرگترین واحد تولیدی PBT در جهان را راه اندازی نماید که در ادامه توضیحات بیشتری در مورد این پروژه عظیم ارائه خواهد شد.
در زیر مصاحبه ما با آقای لو مدیر عامل این شرکت را از نظر می گذرانید.

◄ آقای لو (LU) لطفاً در ابتدا در مورد شرکت Polytex بیشتر برای خوانندگان ما و اهالی صنعت نساجی و الیاف مصنوعی ایران توضیح دهید؟

شرکت مهندسی Polytex یکی از بزرگترین شرکت های حال حاضر دنیا در زمینه راه اندازی پروژه های عظیم تولید الیاف مصنوعی است. شرکت ما دارای مهندسین و تیم اجرایی بسیار قدرتمند و متخصص است که تجربه راه اندازی بزرگترین پروژه های تولیدی الیاف مصنوعی در جهان را دارند. شرکت ما گستره وسیعی از خطوط تولیدی الیاف مصنوعی را پشتیبانی می کند از جمله خطوط PET، PBT، PA6، PA66، PLA، PBS، خطوط پلیمریزاسیون و ریسندگی الیاف، PSF و … شرکت ما با بیش از ۲۰ سال سابقه در انجام پروژه های مهم در این بخش توانایی ارائه خدمات مشاوره ای فنی، طراحی خطوط، مهندسی تولید و راه اندازی را دارد. با توجه به تجربه و توان بالای شرکت توان پاسخگویی به پروژه های کوچک و بزرگ در سطح دنیا را داریم.

بخش طراحی و مهندسی شرکت برای دستیابی به بهترین نتیجه و اطمینان از بالاترین سطح کیفیت از بهترین نرم افزارهای اورجینال روز دنیا از جمله نرم افزارهای Autodeskplant3D Piping design، Autodesk Navis workers، نرم افزارهای طراحی فشار راکتور SW6، و CAESAR II و… سود می برد چرا که در پروژه های الیاف مصنوعی برای حصول بهترین نتیجه محاسبات دقیق نقش اساسی دارد.

در واقع شرکت مهندسی الیاف مصنوعی Polytex ارائه کننده بهترین راهکارها برای مشتریان خود است. خدمات حرفه ای ما شامل مطالعه بازار، امکان سنجی، برآورد هزینه ها، برنامه ریزی و پیش بینی تولید، طراحی جزئیات، انتخاب و تشریح ویژگی های ماشین آلات و تجهیزات، جستجو، عقد قرارداد و خرید تجهیزات مورد نیاز، نصب، راه اندازی، پیش تولید و آموزش است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در حال حاضر ما در هندوستان و چین در حال اجرای پروژه های بسیار خوبی هستیم و می خواهیم بیش از پیش وارد بازار ایران شویم. در حال حاضر توان راه اندازی خطوط تولید از ۱۰۰ تا ۹۰۰ تن در روز را داریم.

◄ لطفاً در مورد پروژه بزرگترین خط تولید PBT در جهان که توسط شرکت شما انجام شده بیشتر توضیح دهید؟

این پروژه همان طور که اشاره کردید بزرگترین پروژه تولید PBT در جهان است که با ظرفیت ۴۰۰ تن در روز در تاریخ ۲۱ می ۲۰۱۳ راه اندازی شده است.(IV:0/75-1/3-THF>= 99/99%)

این پروژه توان تولید بالغ بر ۱۲۰.۰۰۰ تن PBT در سال را دارد و در شرکت Henan Kaixiang Tianyuan Chemical  به بهره برداری رسیده است.
ما قرارداد اجرایی این پروژه را در تاریخ ۱۸ می ۲۰۱۲ با این شرکت چینی منعقد کردیم و پس از نصب و راه اندازی چند ماهی نیز در آن تولید آزمایشی داشتیم و سرانجام با موفقیت در می ۲۰۱۳ پروژه افتتاح گردید.

در این خط تولید پس از استریفای کردن ترفتالیک اسید خالص (Pure Terephthalic Acid) و نیز (BDO (Butanediol ماده ای به نام BHBT تولید می شود و PBT که محصول نهایی خط خواهد بود پس از پلی کندانسیون BHBT بدست می آید.

این پروژه  دارای مشخصات منحصر به فرد دیگری نیز هست که وقت کافی برای توضیح آن در این مصاحبه وجود ندارد و خوانندگان محترم را برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله ای که در مجله شما چاپ شده است ارجاع می دهم.

((توجه: در شماره ۱۹ مجله کهن در بخش انگلیسی مجله مقاله مفصلی از خصوصیات منحصر به فرد این پروژه چاپ کرده ایم که علاقمندان در صورت نیاز به اطلاعات کامل تر می توانند به آن مراجعه کنند.))

◄ در بخش خطوط تولید پلی استر هم شرکت Polytex تجربیات بسیار خوبی دارد. در این مورد هم توضیح دهید؟

بله همان طور که عرض کردم ما در تولید انواع الیاف مصنوعی در جهان دارای تجربه و سابقه بسیار خوبی هستیم. لازم به ذکر است که در تمامی این پروژه ها دانش فنی، مهندسی و عملکرد منحصر به فرد سیستم صد در صد متعلق به شرکت مهندسی Polytex چین است. در بخش تولید PET قبل از این پروژه های بسیار زیادی را در چین و هندوستان با ظرفیت های تولیدی ۱۰۰ تا ۹۰۰ تن در روز به انجام رسانده ایم.
از همین جا اعلام می کنم که با توجه به پتانسیل بالای تولید الیاف پلی استر در ایران از انواع مختلف آن، شرکت Polytex چین آمادگی کامل برای همکاری با شرکت های محترم ایرانی را دارد.

◄  در مورد صنعت ماشین سازی نساجی در چین چه نظری دارید؟

در حال حاضر صنعت ماشین سازی چین بسیار پیشرفت کرده  و تقریباً تمام انواع مختلف ماشین آلات نساجی در چین ساخته می شود اما در کیفیت محصولات تولیدی تفاوت وجود دارد. شرکت های ماشین سازی چین به نظر من به دو دسته تقسیم می شوند شرکت هایی که کیفیت کالاهای آن ها بسیار بالا و مطابق با بهترین شرکت های دنیاست و بخش دوم شرکت هایی که کیفیت کالاهای تولیدی  آن ها چندان بالا نیست. شرکت های ایرانی که به دنبال کیفیت و تولید با اهداف صادراتی و گران قیمت هستند، و هم آن هایی که به دنبال تولید کالای متوسط و ارزان هستند هر دو می توانند ماشین آلات خود را از شرکت های چینی تهیه کنند چرا که هر دو نوع کیفیت در کشور چین وجود دارد. در حال حاضر وضعیت نساجی در چین با توجه به انتظارات و پیش بینی ها و روند رو به رشد بسیار عالی سال های گذشته، چندان رضایت بخش نیست.

◄  چه برنامه ای برای آینده دارید؟

ما در حال حاضر توجه ویژه ای به ابداع روش های جدید و گسترش دانش فنی خود در این بخش داریم. به عنوان یک شرکت در ابعاد جهانی پروژه های ما نیاز به دانش فنی روز و استفاده از بهترین تکنولوژی های روز دنیا دارد. بنابراین در بخش تحقیق و توسعه همواره به دنبال ایجاد راهکارهای جدید و فنی و تکنولوژیکی هستیم. بازارهای ما به سرعت در حال گسترش است و پس از هند و چین، آسیای میانه و آمریکای شمالی و آفریقا هم بازارهای خوبی برای ما است. ایران هم یک بازار بسیار مهم  است چرا که یک کشور بزرگ و با پتانسیل است.

ایران در این بخش شانس بسیار بالایی دارد چرا که ایران نفت و گاز در اختیار دارد و این می تواند برای شرکت های ایرانی یک برگ برنده قوی باشد و منافع زیادی را به همراه داشته باشد. ایران با توجه به شرایط خود توانایی راه اندازی پروژه های بسیار بزرگ را هم دارد اما در حال حاضر در ایران اغلب پروژه ها با ظرفیت های کم راه اندازی می شوند.

برای ما راه اندازی خطوط بیشتر و یا داشتن مشتریان بیشتر اهمیتی ندارد. برای شرکت ما رضایت مشتری و کیفیت بالا و سطح اول در بازار جهانی مهم است ما به دنبال مشتریانی که فقط تولید جنس ارزان و با کیفیت متوسط را بخواهند نیستیم. موفقیت ما در بازار، تولید جنس با کیفیت است و این رمز ورود ما به بازارهای کشورهای خارجی است. ایران به ویژه در بخش پلی استر پتانسیل بالایی را در صادرات دارد و در صادرات نیز کیفیت بالا و حفظ کیفیت در تولید حرف اول را می زند. به همین دلیل است که ما علاقمند به ورود به بازار ایران هستیم. متاسفانه در بازار ایران جنس چینی به معنی کالای با کیفیت پایین است و اغلب شرکت های ایرانی تصور می کنند چون ما یک شرکت چینی هستیم توانایی ارائه جنس باکیفیت در کلاس جهانی را نداریم. در اینجا باید این نکته را ذکر کنم که نام پلی تکس چین در دنیا با کیفیت و تولید جنس درجه یک در کلاس جهانی همراه است. اگر شرکت های متقاضی ایرانی در مورد شرکت ما و پروژه های عظیم انجام شده توسط ما تحقیق بیشتری کنند حتماً به این نتیجه خواهند رسید که از نظر کیفیت و قیمت خدمات شرکت ما و دانش فنی ارائه شده از طرف ما منحصر به فرد است.

منبع : شماره ۲۱ مجله کهن

شماره اشتراک : ۷۷۲۴۵۷۸۰-۰۲۱

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×