اخبار فرش ماشینی

مشکلات بیمه فرشبافان زنجانی باید برطرف شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با اشاره به مشکلات صنعت فرش استان در زمینه بیمه فرشبافان و صادرات محصولات از استان گفت: مشکلات بیمه فرشبافان زنجانی باید برطرف شود.
علی وقف چی با اشاره به مشکلات صنعت فرش استان اظهار داشت: در جلسه‌ای که بنده با اعضای اتحادیه فرشبافان استان داشتم آنها بزرگترین مسئله‌ای که صنعت فرش استان را تهدید می‌کند، بحث بیمه دانسته و اعلام کردند که آن کسی که بزرگترین فرش ابریشم زنجان را به مساحت ۶۰ متر تولید می‌کند نیز با قطع بیمه مواجه شده است.
وی افزود: در حال حاضر بزرگترین دغدغه فرشبافان موضوع بیمه بوده و در عین حال علاوه بر این بحث برخی مشکلات مانند تداخلی که بین تصمیم‌گیرندگان وجود دارد و مغایرتی قانونی که فعالیت‌های شرکت‌های تعاونی فرش زنجان و سایر مناطق کشور دارند نیز از جمله مشکلات فعالان این عرصه است.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه‌های خود برای صنعت فرش استان بیان کرد: با توجه به اینکه مرکز رنگ‌رزی کشور قم و کاشان است باید بتوانیم در بحث رنگ‌رزی نخهای ابریشم و پشم در کوتاه‌ترین زمان مرکز رنگ‌رزی شمالغرب کشور را با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و حمایتهای دولتی در استان راه‌اندازی کنیم.
وی با اشاره به صادرات فرش استان و  مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد، گفت: استان زنجان با توجه به اینکه در شمالغرب کشور مرکزیت دارد و به جای اینکه صادرات فرش استان و استانهای شمالغرب از قم صادر شود، زنجان در مسیر شمالغرب می‌تواند به عنوان مرکز صادرات فرش باشد.
وقف‌چی ابراز کرد: در جلسه‌ای که مسئولان گمرک استان داشتم آنها به صراحت اعلام کرده‌اند که محدودیتی در زمینه صادرات فرش در استان وجود ندارد و امیدوارم با همت مسئولان استان بتواینم این صنعت را دوباره در استان احیاء کنیم.
وی با بیان اینکه باید تیم تجاری در زمینه  صادرات فرش در استان شکل بگیرد، خاطرنشان کرد: امیدوارم با همت مسئولان و فعالان صنعت فرش استان تحولی را در زمینه صادرات فرش استان شاهد باشیم.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر مشکل بیمه فرشبافان برطرف شود و فروش و رنگ‌رزی نیز در استان انجام شود، همگی دست به دست هم خواهند داد تا بتوانیم این صنعت را در استان احیا کنیم.
وی عنوان کرد: باید بتوانیم با حمایت‌هایی که انجام می‌شود در سطح دانشگاه‌ها نیز رشته فرشبافی را راه‌اندازی و توسعه دهیم تا بتوانیم با مدرن‌ترین نقشه‌ها، سهمی بیشتری در بازار کشورهای خریدار داشته باشیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×