اخبار فرش ماشینی

مشهد ۲۵ درصد تولید فرش کشور را در دست دارد

 

مشهد 25 درصد تولید فرش کشور را در دست دارد

معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در حال حاضر این استان ۲۵ درصد تولید فرش کشور را در دست دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محمد رضا موحد در آیین افتتاحیه هفتمین نمایشگاه فرش دستباف در محل تالار همایش های نمایشگاه بین المللی این شهر با بیان این مطلب اظهار داشت: همچنین در این زمینه بیش از یک صد هزار نفر اشتغال زایی در استان وجود دارد.

وی افزود: خراسان رضوی با تولید بیش از یک صد هزار تن وش پنبه افزون بر ۴۰ درصد میزان تولید این محصول را در کشور دارا است.

معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به سبک های این استان در صنعت فرش دستباف ابراز داشت: طرح هایی نظیر کردی، بلوچی، ترنج، کاشمری و عشایری در زمره این طرح ها است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با بیان این که هم اکنون بیش از ۳۰۰ مجتمع فرش دستباف نیز در استان خراسان رضوی مشغول فعالیت هستند،تصریح کرد: در کنار این مجتمع ها ۴۵ کارگاه صنایع جانبی فرش نیز اقدام به فعالیت می کنند.

موحد تاکید کرد: همچنین ۱۸ اتحادیه صنفی نیز در شهرهای مختلف خراسان رضوی در عرصه فرش دستباف فعالهستند.

وی با تاکید بر این که بیش از ۶۲ هزار نفر نیز در بخش بافندگی خانگی و تحت پوشش های کمیته امداد امام خمینی (ع) فعالیت می کنند، عنوان داشت: در حال حاضر صنعت فرش دستباف خراسان رضوی صنعتی پویا و فعال با اشتغال زایی مناسب است.

معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی یکی از اقدامات مطلوب مرکز ملی فرش را بیمه قالیبافان دانست و متذکر شد: در خمین راستا در این استان بالغ بر ۱۵ هزار نفر تحت پوشش چنین بیمه ای قرار گرفتند که انگیزه بسیار خوبی برای اهالی این صنعت محسوب می شود.

وی تاکید کرد: همچنین بیش از ۳۴ میلیارد ریال تسهیلات نیز از طریق بنگاه های زودبازده در جهت تثبیت اشتغالدر این صنعت پیشرو تخصیص پیدا کرده است.

موحد برگزاری شش دوره المپیاد دانش آموزی در این زمینه را از دیگر اقدامات مطلوب در این عرصه دانست و بیان داشت: تاسیس هنرستان فرش نیز یکی از اقدامات خوب است که باید برای راه اندازی آن اقدام کرد.

وی خاطر نشان کرد:مشوق های صادراتی یکی از عمده ترین فعالیت های سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی است که باید به آن توجه زیادی صورت پذیرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×