اخبار فرش ماشینی

مشکل فرش پارس را همانند فرنخ و مه نخ حل کنید

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رئیس شورای اسلامی کار فرش پارس: با توجه به اینکه فرش پارس اولین شرکتی در قزوین بود که بدلیل طرح اصلاح ساختار، با اصرار مسئولین کارگران خود را به بیمه بیکاری فرستاده، می خواهیم مشکل این شرکت را همانند فرنخ ومه نخ و نازنخ حل کنند.

قربانعلی امیدی، رئیس شورای اسلامی کار شرکت فرش پارس قزوین در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: در نامه ای سرگشاده به رییس جمهور عدالت محور اعلام کردیم این شرکت از جمله شرکت هایی است که حدود ۹ سال دچار بحران مالی می باشد.
به گزارش ایلنا،امیدی با اعلام اینکه مدیران شرکت فرش پارس نیز به همین دلیل در سال ۸۰ با مصوبه شورای عالی کار ۱۹۵نفر از کارگران را به عنوان طرح اصلاح ساختار به مدت ۵/۱ سال علی رغم میل کارگران به بیمه بیکاری فرستادند، افزود: ولی تمام وعده هایی را که برای اصلاح ساختار داده بودند، هیچ کدام عملی نشد .

وی با اشاره به اینکه در سال ۸۶ باز هم طرح اصلاح ساختار را اجرا شدو حدود ۲۴۵ نفر را نیز به مدت یک سال به بیمه بیکاری فرستادند ، بیان کرد: همین موضوع باعث شد که در سوابق بیمه ای کارگران فاصله خدمتی ایجاد شود و افراد قبل از پرکردن سوابق ۲۰ سال در مشاغل سخت و زیان آور، نمی توانند از مزایای بازنشستگی استفاده کنند.
این مقام کارگری تصریح کرد: بنا به اظهارات مسئولان سازمان تامین اجتماعی استان قزوین کارگران شرکت فرش پارس می بایست جایگزین مدت بیمه بیکاری را کارکنند تا مدت دو یک سال ونیم جبران گردد.

رئیس شورای اسلامی کار فرش پارس با بیان اینکه فرش پارس اولین شرکتی بود که بدلیل طرح اصلاح ساختار به بیمه بیکاری فرستاده اما هیچ گونه اقدامی از سوی مسئولین جهت رفع مشکل آنان صورت نگرفته است ، افزود: حال آن که جهت حل مشکلات شرکت های مشابه مانند فرنخ، مه نخ و ناز نخ از سوی نمایندگان هیئت دولت تصمیمی خوبی اتخاذ شد که برای کارگران شرکت های مذکور(فرنخ ، مه نخ و نازنخ) نیاز به جبران دوران بیکاری نبوده و مدت زمان استفاده کارگران از بیمه بیکاری به عنوان سوابق سخت و زیان آور محسوب گردیده است.
امیدی اعلم کرد:از رییس جمهور محترم و دیگر مسئولان می خواهیم با اتخاذ چنین تصمیمی برای شرکت فرش پارس ،مشکل ما کارگران شرکت فرش پارس را حل کنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×