اخبار فرش ماشینی

مشکلات شرکتهای تکمیل فرش ماشینی کاشان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مدیرعامل شرکت تعاونی فعالان شرکت فرش کاشان گفت : رفع موانع ومشکلات پیش روی شرکتهای تکمیل فرش ماشینی کاشان و آران و بیدگل نیاز به همفکری و خردجمعی مسئولان دارد .

مهندس حسین عدالت در نشست مدیران شرکتهای تکمیل فرش ماشینی کاشان و آران و بیدگل با مدیرکل سازمان صنایع و معادان استان اصفهان در شرکت فرش تکمیل ستارکاشان گفت : تولید بخشی از مواد اولیه رزین ،نشاسته ،  نخ ریشه و نخ آکریلیک در کاشان ،  با کمک و حمایت دولت  تاثیر بسزایی در کاهش قیمت تمام شده مواد اولیه مورد نیاز شرکتهای تکمیل فرش ماشینی در منطقه کاشان خواهد داشت .
وی دریافت تسهیلات بانکی و وامهای زود بازده با بهره کم ، برای فعالیت های  کوتاه مدت و بلند مدت و تهیه مواد اولیه و ادامه فعالیتهای شرکتهای تکمیل فرش را حائز اهمیت خواند و با اشاره به اعطای وامهایی با بهره ۲۴ درصد به این شرکتها خواستار تخیص وام هایی با بهره ۱۲ درصد مشابه آنچه به شرکتهای دولتی داده می شود شد
به گفته وی ماهیانه یکهزارتن زرین مصرف ۳۷ شرکت فعال تکمیل فرش ماشینی در کاشان و آران و بیدگل است که برای تهیه آن نیاز به مبالغ قابل توجهی است  .

حسین عدالت همچنین صدورمجوز های جدید تاسیس شرکت تکمیل فرش ماشینی توسط سازمان صنایع و معادن را یکی از مشکلات پیش روی این صنعت در منطقه کاشان ذکرکرد و افزود : چنانچه ۳۷ شرکت فعال تکمیل فرش ماشِنی در کاشان و آران و بیدگل یا تمام ظرفیت فعالیت داشته باشند بیش از ۱۰ شرکت اضافه بر نیاز منطقه خواهیم داشت .

وی با اشاره به اینکه  در حال حاضر شرکتهای تکمیل فرش ماشینی کاشان کمتر از ۱۰ ساعت در شیانه روز فعالیت دارند برای جلوگیری از تعطیلی و  ادامه فعالیت این شرکتها خواستار عدم صدورمجوز های جدید تاسیس شرکت تکمیل فرش ماشینی توسط سازمان صنایع و معادن شد .
مدیرعامل شرکت تعاونی فعالان شرکت فرش کاشان با بیان اینکه مجموعه شرکتهای تکمیل فرش ماشینی در منطقه کاشان ماهیانه ۵/۱ میلیارد تومان هزینه در قسمتهای مختلف دارند خواستار کمک و حمایتهای سازمان صنایع و معادن برای ادامه فعالیت این شرکتها شد و یادآورشد :  برای تحقق شعار دولت خدمتگذار مبنی بر ایجاد اشتغال با کمک های دولتی به این بخش از صنعت می توان بر اشتغال پایدار نیز امیدوار بود .
به گفته وی اشتغال غیر پایداری که بعد از مدت زمان کوتاهی به دلیل عدم حمایتهای دولتی به تعطیلی واحد صنعتی منجر شود نمی  تواند اشتغال پایداری باشد .
وی افزود : در حال حاضربا فعالیت ۳۷ شرکت تکمیل فرش ماشینی در شهرستان کاشان و آران و بیدگل زمینه اشتغال مستقیم حدود یکهزارو۵۰۰ نفر فراهم شده است
حسین عدالت اظهار امیدواری کرد با حمایت و کمک دولت به صنایع تکمیل فرش ماشینی ، اشتغال های ایجاد شده در منطفه پایدار بماند تا به وضعیت  اقتصاد و اشتغال منطقه و کشور کمک شود .
مدیرعامل شرکت تعاونی فعالان شرکت فرش کاشان گفت :  د رحال حاضر ۳۷ شرکت تکمیل فرش ماشینی در کاشان و آران و بیدگل فعالیت دارند که کارهای نهایی و آهاری  تولیدات فرش ماشینی این دو شهرستان را انجام و روانه بازار فروش می کنند .

به گفته وی این تعداد شرکت تکمیل فرش ماشینی موجب اشتغالزایی فراگیری برای حدود ۳ هزارنفر هستند که با وضعیت رکورد بازارفروش فرش ماشینی در حال حاضر این تعداد به دو هزارنفرکاهش یافته است .
حسین عدالت با اشاره به اینکه  این شرکت ها  هم اکنون  با ۳۵ تا ۴۰ درصد ظرفیت درحال فعالیت هستند نیاز فعلی آنان را ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ کارگر اعلام کرد و افزود :  به دلیل اینکه شرکتهای تکمیل فرش ماشینی شرکت خدماتی محسوب می شوند ۸۰۰ تا یکهزارنفرکارگر مازاد بر نیاز در حال دریافت خدمات  از این شرکتها هستند .
وی یادآورشد : شرکتهای تکمیل فرش ماشینی کاشان به امید رونق بازار یکسری نیرو جذب کردند که در شرایط کنونی رکود بازار نمی توانند جوابگوی حقوق آنها باشند .
مدیرعامل شرکت تعاونی فعالان شرکت فرش کاشان گفت : ۳۷ شرکت فعال تکمیل فرش ماشینی در کاشان و آران و بیدگل با یکهزارو۵۰۰ نفر کارگر تحت پوشش و بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری  بعنوان مجموعه بزرگ صنعتی منطقه کاشان محسوب می شوند که برای ادامه فعالیت خود و اشتغال ثابت و پایدار در منطقه  نیازمند کمک و حمایتهای دولت و سازمان صنایع و معادن هستند .
مدیر کل سازمان صنایع و معادن استان اصفهان  نیزگفت : دولت پس از اجرایی شدن قانون هدفمند کردن یارانه ها با افزایش نقدینگی سرمایه گذاری را تشویق می کند.

محسن پورسیناگفت : در شرایط فعلی هر گونه اقدام سرمایه داران براساس محاسبه سود و زیان سرمایه گذاری در وضعیت هدفمند شدن یارانه ها صورت می گیرد و به این دلیل مقداری رکود در سرمایه گذاری دیده می شود.
وی افزود: دولت نیز، این مساله را پذیرفته و به همین منظور سعی دارد پس از اجرای طرح هدفمندکردن یارانه ها با افزایش نقدینگی، سرمایه گذاری را تشویق کند.
وی، با اشاره به اینکه دولت این کار را با هدف کاهش تاثیر تحریم ها بر کشور نیز انجام می دهد، افزود: فراهم کردن بستر بومی سازی صنایع، اقدام دیگری است که دولت به عنوان فرصت خوبی برای مبارزه با تهدیدات در دستور کار دارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×