اخبار فرش ماشینی

لزوم تشکیل اتحادیه تولیدکنندگان صنعتی پوشاک

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

مدیر کل دفتر صنایع نساجی و پوشاک گفت: باید زمینه برای رشد صنعت پوشاک به خصوص در حوزه زنان فراهم شود.

a    گلناز نصرالهی در نشست تشکیل کارگروه پوشاک که با حضور پیشکسوتان صنعت پوشاک و انجمن ها و اتحادیه های فعال در صنعت نساجی برگزار شد، افزود: ادعا نمی کنم که با تشکیل کارگروه همه مشکلات حل می شود و مشکلات جاری بخش پوشاک در کارهای جاری کمیته قابل دسته بندی و حل است و بخشی هم به ضوابط و مقررات و اصلاح آنها مربوط است که باید کارهای مطالعاتی سریع انجام شود.

    وی اضافه کرد: تحریم ها در این صنعت تاثیرگذار بوده، اما هیچ کدام دلیل نمی شود که از تلاش خودمان برای به نتیجه رسیدن کم کنیم، چراکه لیاقت کشور و مردم ما بیش از این است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

    نصرالهی با تاکید بر لزوم صنعتی شدن تولید پوشاک در کشور تصریح کرد: در این بخش شاید طی سال های اخیر جلو نرفته باشیم، اما باید تلاش کنیم.

    در این نشست مدیرعامل یکی از تولیدکنندگان چرم نیز گفت: مهم ترین مساله در این صنعت، نداشتن استراتژی و نقشه راه است.

    رضا حمیدی تصریح کرد: رقابت غیرمنصفانه تولیدات چینی، کمرنگ بودن حمایت مردمی از تولیدات ملی، رقابت پذیر نبودن اکثر تولیدات داخلی از لحاظ کیفیت و قیمت تمام شده، عدم کنترل واردات و نبود حمایت های تعرفه ای، پدیده شوم قاچاق، عدم ساماندهی شایسته مد و لباس، کمبود آموزش در سه سطح کارگر ماهر، تکنسین و کارشناس از دیگر معضلات موجود در این صنعت است.

    تسهیلات ویژه برای حذف واسطه ها و ایجاد فروشگاه های از تولید به مصرف، تسهیلات دهی برای ایجاد فروشگاه های زنجیره ای بدون بهره، تسهیلات برای حفظ واحدهای موجود، پاک محسوب شدن این صنعت برای فعالیت در شعاع نزدیک شهرهای بزرگ، الگوسازی در کنار طراحی، توجه ویژه به گسترش صادرات و تخصیص جوایز ویژه به این منظور و تخصیص جایزه برای ایجاد برندهای ملی و رسیدن به سطح برند جهانی در این صنعت، حمایت شایسته از طراحان ایرانی و موظف شدن رسانه های گروهی برای گسترش حمایت از برندهای ملی از جمله پیشنهادهای حمیدی بود. سومبات هاکوپیان نیز در این نشست بر لزوم اصلاح یا حذف قوانین مزاحم و دست و پاگیر این صنعت تاکید کرد. وی گفت: قوانینی که در دوران جنگ وضع شده و در زمان خودش هم لازم بوده امروز باید روزآمدتر شوند ضمن اینکه قوانین و مقررات تعزیرات بسیار مزاحم وآزار دهنده است.

    دخالت ارگان ها و سازمان های غیرتخصصی در این حوزه، سخت گیرانه بودن مقررات سازمان تعزیرات، ساماندهی پروسه طراحی، تولید، توزیع و عرضه در این صنعت، مشکل نرخ ارز، لزوم تقویت صادرات، ساماندهی مد، مشکلات مالیاتی، نبود استراتژی مناسب در این صنعت، کمبود نیروی استانی، نبود استاندارد ارگونومی و سایز و اندازه در پوشاک، فعالیت محدود خوشه ها، و لزوم ایجاد برند ملی از دیگر مسائلی بود که شرکت کنندگان در این نشست بر آن تاکید کردند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×