اخبار فرش ماشینی

قیمت فرش در آستانه سال نو افزایش می‌یابد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

قیمت فرش ماشینی در آستانه سال نو افزایش می‌یابد

 

قبلا یک کارخانه با ۱۰۰ میلیون حساب در گردش می چرخید اما اکنون ۵۰۰ میلیون برای گردش کار یک کارخانه نیاز است/ قیمت فرش در آستانه عید افزایش می‌یابد.

مدیرعامل اتحادیه فرش ماشینی کاشان گفت: تامین مواد اولیه فرش ماشینی شهرستانهای کاشان و آران وبیدگل با توجه به تحریم های موجود، کاهش واردات مواد اولیه تولید فرش ماشینی و نوسانات نرخ ارز با مشکلات جدی مواجه شده است.

« خلیل افشاری » در گفتگو با خبرنگار ایلنا در کاشان یا انتقاد از کمبود مواد اولیه و نوسانات نرخ ارز جهت تامین مواد اولیه بزرگترین قطب تولید فرش ماشینی کشور گفت: با توجه به اینکه سالهای قبل نرح ارز  هزار تومان بود مشکل خاصی در تامین مواد اولیه نداشتیم ولی درحال حاضر با افزایش ۱۵۰ درصدی نرخ ارز با مشکل جدی تامین مواد اولیه مواجه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: چون این ماده تولیدی باید در رطوبت بالا تهیه شود و کار پر زحمتی است و تولید کنندگان فرش ماشینی در کاشان برای تامین کنف مورد نیاز در تولید فرش ماشینی مجبورند با مشکلات فراوان این مواد را ازخارج تامین نمایند.

 

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مواد لازم مستقیم به دست مصرف کننده نمی رسد

افشاری ادامه داد: متاسفانه تولید کنندگان مواد پلی اکرولیک در داخل کشور نیز به دلیل اینکه کالای تولیدی خود را به افراد خاص می دهند و مستقیما به دست مصرف کننده نمی رسانند و از طرفی بخش عمده این ماده اکرولیک تحت لیسانس آمریکا است.

مدیرعامل اتحادیه فرش ماشینی کاشان با بیان اینکه متاسفانه مقررات ارزی برای صادرات فرش ماشینی شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل مشکل ایجاد کرده است و موجب کاهش صادرات این محصول شده است، تاکید کرد: وجود بیش از ۷۵ درصد تولیدات فرش ماشینی کشور در شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل مستلزم حمایت جدی دولت و ارائه راهکار مناسب جهت دسترسی آسان تولید کنندگان این بخش بزرگ تولیدی کشور به مواد اولیه ضروری است.

وی با بیان اینکه مقررات ارزی برای صادرات فرش ماشینی شهرستانهای کاشان و آران وبیدگل مشکل ایجادکرده است وموجب کاهش صادرات این محصول گردیده است گفت: به دلیل کاهش واردات مواد اولیه و نوسانات نرخ ارز اکثر کارخانجات فرش ماشینی دراین شهرستان شیفت کاری خود را کم کرده اند.

 

قیمت فرش افزایش می یابد

وی با بیان اینکه قبلا یک شرکت تولیدی فرش ماشینی در این شهرستان با ۱۰۰ میلیون تومان حساب درگردش براحتی کارمی کرد ولی درحال حاضر به دلیل نوسانات نرح ارز، افزایش مواد اولیه و تحریم ها حتی با ۵۰۰ میلیون تومان هم نمی تواند به تولید ادامه دهد، لذا با توجه به اینکه نزدیک به بازار شب عید هستیم تولیدکنندگان مجبورند مواد اولیه را نقدا تهیه نمایند و قیمت فرش را افزایش دهند.

بیش از ۸۰۰ واحد تولیدی فرش ماشینی درشهرستانهای کاشان و آران و بیدگل بخش عمده فرش ماشینی مورد نیاز کشور و جهان را تامین می نمایند که به دلایل نوسانات نرخ ارز، کاهش واردات مواد اولیه و وجود واسطه های فراوان در تامین مواد اولیه این واحدهای تولیدی آن هم در آستانه بازار شب عید با مشکل جدی مواجه نموده است لذا انتظارمی رود مسئولین تمهیدات لازم را برای رفع مشکلات پیش رو دراین بخش به کارگیرند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×