اخبار فرش ماشینی

فروش ۱۱میلیارد ریالی فرش دستباف کهگیلویه و بویراحمد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی دوسال گذشته فرش دستباف استان افزون بر ۱۱ میلیارد ریال فروش داشته است.
 داریوش دیودیده عصر یکشنبه در بازدید از نمایشگاه فرش دستباف استان افزود: پیش بینی فروش برای سال ۹۵ مبلغی بالغ بر ۵ میلیارد ریال خواهد بود.

وی بیان کرد: تولیدات استان شامل گلیم فرش، گبه، فرش محلی و فرش های ریزبافت بازار بسیار مطلوبی در بازارهای مرکز کشور یافته است.

دیودیده اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد از نظر تولید متنوع فرش دستباف و گبه انحصاری یکی از قطب‌های کشور به حساب می‌آید.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی عنوان کرد: یکی از برنامه‌های مهم استان معرفی و رونق صنعت فرش دستباف در جهت افزایش تولید و یافتن جایگاه مناسب در بازارهای داخلی و خارجی است.

وی افزود: برگزاری جشنواره‌ ها و نمایشگاه ‌های فرش دستباف گامی مهم در جهت معرفی ظرفیت ‌ها و قابلیت‌ های استان در زمینه این هنر اصیل است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: فرش های دستباف کهگیلویه و بویراحمد بخصوص کرک و ابریشم استانهای جنوب کشور از جمله فارس، بوشهر و خوزستان را در سیطره خود درآورده است.

دیودیده افزود: برندسازی فرش استان، ایجاد کارگاه‌های قالیبافی و گبه‌ بافی در نقاط مختلف استان و ورود اتحادیه ‌ها و تشکل‌ های توانمند برای کمک به بافندگان و عرضه فرش دستباف آنها در بازارهای داخلی و جهانی از برنامه ‌های اجرایی برای رونق بخشیدن به صنعت فرش استان است.

وی اظهار کرد: برندسازی مهمترین عامل در جهت شناخت و توسعه فرش استان به بازارهای داخلی و جهانی خواهد بود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×