اخبار نساجی

فرصت های جدید در صنعت نساجی ایران بعد از تحریم ها

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

توافق هسته ای اخیر ایران و ۱+۵ فضای مثبتی را در روابط سیاسی و اقتصادی ایران و کشورهای جهان ایجاد کرده است. این فضای مثبت به ویژه در بخش اقتصاد، تولید و صنعت در بین شرکت ها و فعالان صنایع نساجی، پوشاک و فرش ایران مشهود است به نحوی که همگان صنعت نساجی ایران را به فنری تشبیه می کنند که هر روز فشرده تر می شود و منتظر پرش است چرا که با رفع تحریم ها  به طور مستقیم هزینه های تولید و سرمایه گذاری بین ۱۵ تا ۳۰ درصد کاهش خواهد یافت و موجب ورود سرمایه های جدید به صنعت کهن نساجی ایران خواهد شد.
رفع تحریم های بین المللی علیه ایران فرصت های بی شمار تجاری برای شرکت های تجاری، ماشین سازان و تولیدکنندگان بزرگ نساجی دنیا ایجاد نموده است به نحوی که در چند ماهه اخیر شاهد برگزاری سمینارهایی از طرف انجمن های صنایع نساجی و ماشین سازان نساجی کشورهایی نظیر آلمان، فرانسه، ایتالیا، هندوستان، سفر هیات های تجاری و سرمایه گذاری آمریکایی و… بوده ایم. شهرهای تهران، اصفهان، کاشان و یزد که عمدتاً صنایع نساجی ایران در آنها متمرکز شده است هدف این هیات های تجاری هستند که کم کم در حال گشودن درهای خود به سمت بازارهای بین المللی و تامین کنندگان بزرگ دنیا هستند.
ایران با جمعیت ۸۰ میلیون نفری که درصد زیادی از آن را جوانان تشکیل می دهند و برخورداری از هجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا و دارا بودن مواد اولیه صنعت نساجی بازاری جذاب است و سرمایه گذاری های بسیار زیادی در این بخش مورد نیاز است.

بازار ایران تنها به جمعیت ۸۰ میلیونی آن محدود نمی شود و کشورهای همسایه ایران مانند عراق- افغانستان- کشورهای آسیای میانه- کشورهای عربی و… که اغلب بازارهایی بکر و تشنه کالاهای جدید هستند بازاری ۴۰۰ میلیونی را در پیش روی سرمایه گذاران و شرکت های بین المللی قرار خواهد داد.
تولید کنندگان ایرانی با توجه به سیاست های دولت برای کاهش وابستگی به فروش نفت خام و نیز دسترسی مستقیم به بازار بزرگ کشورهای همسایه در تلاش برای افزایش تولید و صادرات خود در صنعت نساجی، پوشاک، فروش و کفپوش هستند.

دولت جدید ایران سیاست های اقتصادی قابل توجهی را در دستور کار قرار داده است. در ۲ سال گذشته دولت جدید ایران توانسته به خوبی تورم را مهار کند و آنرا از ۴۰ درصد به کمتر از ۱۵ درصد کاهش دهد. همچنینن ایران پس از ۲ سال رشد اقتصادی منفی توانست رشد اقتصادی مثبت ۳ درصدی را تجربه کند.
در حال حاضر صادرات نساجی ایران بالغ بر یک میلیارد دلار است که طبق نظر کارشناسان این رقم می تواند در کوتاه مدت تا چند برابر افزایش پیدا کند. بنابراین به نظر می رسد کشورهای صاحب نام و پیشرو در صنعت نساجی و ماشین سازی نساجی در دنیا این فرصت تاریخی را غنیمت شمرده و از آن به خوبی برای ورود به بازار ایران بهره خواهند برد.

برای آگاهی از آخرین اخبار نمایشگاهی، فرش ماشینی و نساجی ایران و جهان در کانال تلگرام کهن عضو شوید  و با ما به روز باشید…

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×