مد و پوشاک

فرش هایی مخصوص کودکان ما

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

بر خلاف کشور ما که فرش ماشینی تعریف خاص و همیشه یکسان خود را دارد و متاسفانه اغلب تولید کنندگان غیر خلاقی نیز دارد فرش ماشینی در کشورهای اروپایی و کشورهای دارای این صنعت صنعتی سرشار از ابتکار و نوآوری است .

ازین جمله میتوان به فرش های مخصوص کودکان اشاره کرد. امروزه در ترکیه به عنوان یکی از خلاق ترین صادر کنندگان فرش ماشینی در جهان بعضی از شرکتهای بافندگی  فرش ماشینی به طور خاص و تخصصی بر روی تولید فرش های کودکان تمرکز دارند و در سراسر کشور به تامین فرش هایی میپردازند که نه تنها سلامت کودک را حفظ میکند بلکه به عنوان یک ابزار کمک آموزشی و تقویت کننده خلاقیت کودک به شمار میرود

بی شک مهم ترین فاکتور در فرش های مخصوص کودکان حفظ سلامت و بهداشت است.
برای رسیدن به این هدف معمولا از مواد و پروسه های آنتی باکتریال کننده سطح فرش و پشت فرش استفاده میشود تا بتوانند امکان رشد باکتری ها، میکروب ها و قارچ ها را در زیر فرش ،سطح فرش و لا به لای پرز های آن از بین ببرند.
همچنین این فرش ها خواص ویژه ای مانند عایق صدا بودن، ضد باکتری بودن، با دوام بودن را نیز دارند. از منظر دیگر تولید کنندگان این نوع فرش ها اهداف تربیتی و آموزشی خاصی را هم دنبال میکنند. به طور مثال میتوان به فرش هایی که به آموزش تابلوهای راهنمایی و قوانین راهنمایی رانندگی اشاره کرد که چند نمونه ازین نمونه فرش ها را در بخش طراحی های فرش مشاهده میکنیم.
همچنین این شرکت ها با ارتباط نزدیک با مدارس فرش های مدارس را با توجه به نیازهای آموزشی آنها تهیه میکنند.‏

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×