اخبار فرش ماشینی

فرش ماشینی آران و بیدگل، به دلیل برند دستبافت آن، شهرت جهانی دارد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

یک فعال صنعت فرش شهرستان گفت: فرش ماشینی آران و بیدگل، به دلیل برند دستبافت آن، شهرت جهانی دارد و اکنون نیز، در کنار بزرگ ترین کشورهای تولید کننده ی فرش، به رقابت در بازارهای بین المللی می پردازد.

به گزارش آران و بیدگل نیوز، مهندس عباس بهادری، عضو هیئت مدیره ی شرکت فرش نگین مشهد هلال شهرستان آران و بیدگل، در حاشیه ی نهمین نمایشگاه بین المللی فرش، موکت و صنایع وابسته در تهران تاکید کرد: فرش ماشینی آران و بیدگل، به دلیل برند دستبافت آن، شهرت جهانی دارد و اکنون نیز، در کنار بزرگ ترین کشورهای تولید کننده ی فرش، به رقابت در بازارهای بین المللی می پردازد.

وی اظهار داشت: صنعت فرش این منطقه، نه ‌تنها معرف فرهنگ مردم ایران ‌زمین است بلکه در کشورهای جهان نیز خودنمایی می‌کند.

بهادری از مهم ترین دلایل رونق صنعت فرش ماشینی شهرستان را پایه گذاری آن توسط بخش خصوصی توانمند، وجود برنامه ای جامع و شبکه ی توزیع کارآمد دانست و تصریح کرد: تلفیق علم و تجربه و بکارگیری آن در حوزه های تولید و صادرات، از مهم ترین نیازهای امروز بازار فرش است.

این صادر کننده ی نمونه کشوری، نبود ثبات در بازار فروش، کمبود مواد اولیه، هزینه ی بالای ماشین های بافندگی و نبود تسهیلات بانکی را از مهمترین مشکلات بخش صنعت فرش ماشینی دانست و تاکید کرد: شرکت‌های تولید کننده ی فرش و حتی تشکل‌های مربوطه، به تنهایی قادر به انجام مطالعات گسترده ی بازاریابی نیستند و سازمان توسعه ی تجارت باید از یک سو اطلاعات لازم را در اختیار تشکل‌ها قرار دهد و از سوی دیگر، این صنعت را در بازارهای هدف معرفی کند.

عباس بهادری در ادامه به برگزاری نهمین نمایشگاه بین المللی فرش در تهران اشاره کرد و افزود: افزایش راندمان تولید، توجه به توسعه صنعت فرش، یافتن بازارهای جدید صادراتی، آشنایی با جدید ترین صنایع و تجهیزات صنعت فرش و افزایش سطح اطلاعات و دانش عمومی، علمی و فنی بازدید کنندگان از مهم ترین اهداف شرکت کنندگان  نهمین نمایشگاه بین المللی فرش ماشینی است.
وی خاطر نشان کرد: علاقمندان به صنعت فرش، با بازدید از این نمایشگاه، با جدید‌ترین دستاوردهای فرش‌ ماشینی، صنایع و تجهیزات وابسته، واحد‌های تولید نخ، انواع پارکت ها، واحد‌های طراحی فرش، دستگاه های خط تولید، انواع کف پوش، موکت، قطعات و ماشین‌آلات مربوطه و مواد اولیه ی متنوع همچون اکریلیک، پلی ‌استر و پلی‌پروپیلن آشنا خواهند شد.

بهادری حضور نمایندگان شرکت های خارجی و انتقال فناوری های روز تولید فرش را از مهم ترین دستاوردهای این نمایشگاه دانست و اظهار داشت: با توجه به اینکه صاحبان صنایع شهرستان، پیشتاز کشور در کمک به مراکز آموزشی و بهداشتی هستند و با اقرار به این مطلب که بیش از ۸۰ درصد فرش ماشینی کشور در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل عرضه می شود؛ فعالان عرصه ی اقتصاد، نیازمند توجه ویژه ی مسئولین کشوری و محلی در جهت رفع موانع این بخش از صنعت هستند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این تولید کننده ی فرش ماشینی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی طراحی فرش و برگزاری نشست هم اندیشی مدیران اتحادیه‌ها را از جمله برنامه‌های جانبی این نمایشگاه دانست و اظهار امیدواری کرد، نمایشگاه فرش تهران به بازار یابی برای فروش و صادرات فرش ماشینی کمک کند، چرا که این مهم، یکی از نیازهای  اصلی واحدهای صنعتی شهرستان آران و بیدگل به شمار می رود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×