جذاب‌ترین‌ها

فرش زمرد مشهد و حضور قدرتمندامه در ابوظبی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

شرکت فرش زمرد مشهد به عنوان یکی از شرکت های تولید کننده برتر ایرانی در بخش فرش ماشینی می باشد که توانسته در سالهای اخیر بازار صادراتی خود را گسترش دهد. در همین راستا این شرکت در نمایشگاه فرش و کفپوش ابوظبی حضوری قدرتمند داشت و با غرفه ای به مساحت ۱۴۰ متر مربع یکی از زیباترین غرفه های نمایشگاه را به خود اختصاص داد.

فرش های ماشینی زمرد مشهد در نمایشگاه با طرح های اصیل ایرانی که مورد توجه خریداران و تجار منطقه نیز هست چشمان هر بازدید کننده ای را به خود جلب می نمود. غرفه شرکت فرش زمرد مشهد مورد توجه ویژه مسئولین اماراتی در حاشیه مراسم بازگشایی نمایشگاه نیز قرار گرفت.

مجله نساجی کهن این حضور قدرتمند شرکت فرش زمرد مشهد را تبریک گفته و برای تمامی شرکت های تولیدی ایرانی در بازارهای جهانی آرزوی موفقیت می نماید.

 

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

درباره فرش زمرد مشهد بیشتر بدانید :

مجموعه کارخانجات فرش زمرد مشهد در سال ۱۳۷۶ شروع به تولید فرش ماشینی نموده است که در طول این مدت با تلاش کلیه مدیران ، کارکنان و حمایتهای بی دریغ مدیران ارشد و هیئت مدیره روز به روز گسترده تر شده به طور یکه در حال حاضر یکی از بزرگترین و معتبرترین کارخانجات فرش ماشینی محسوب می شود این مجموعه ازهمان ابتدا با ترسیم اهداف دراز مدت و کوتاه مدت خود در راستای به روز کردن ماشین آلات با تکنولوژی برتر و قطع وابستگی های تولیدی در جهت مرغوبیت کا لای تولیدی و رعایت حقوق مصرف کننده و بدست آوردن سهم بیشتری از بازار فروش در داخل و یا خارج کشور گام برداشته است و هم اکنون این مجموعه در چهار واحد مجزا با تعداد ۷۰۰ نفر پرسنل در حال فعالیت می باشد.

۱- رنگرزی زمرّد مشهد

واحد رنگرزی فرش زمرّد درکیلومتر ۳۵ جاده مشهد – فریمان واقع در شهرک صنعتی کاویان در سال ۱۳۸۸ تاسیس و درمهرماه سال ۱۳۹۰ به بهره برداری رسیده این شرکت الیاف مصنوعی آکریلیک خود را از بهترین تولید کنندگان جهان یعنی درالون آلمان (بایر) که نامی آشنا برای تمام هموطنان گرامی است تأمین می نماید .

نخ خاب عمده ترین و مهمترین جزء از فرش ماشینی است که در واحد رنگرزی الیاف اکریلیک با بهترین و مرغوبترین رنگهای اروپائی با بیش از ۵۰ نوع شید رنگ مختلف تحت عملیات رنگرزی قرار گرفته ، رنگهای مورد استفاده از نظر کیفی رنگهایی است که بالاترین ثبات شستشویی و نوری و سایشی را درحد استانداردهای بین المللی ایجاد کرده این ثباتها یکی از مهمترین عواملی کیفی رنگ در صنعت فرش ماشینی می باشد که مصرف کنندگان عزیز باید به این مهم توجه داشته باشند .

۲- ریسندگی زمرّد مشهد

واحد ریسندگی زمرد در کیلومتر ۱۸ جاده مشهد – قوچان واقع در فاز دو شهرک صنعتی توس در سال ۱۳۸۳ با ظرفیت۶۰۰۰ تن در سال تاپس و نخ اکریلیک به بهره برداری رسیده که پس از دو مرحله توسعه ، ظرفیت آن به ۹۰۰۰ تن در سال تاپس و نخ اکریلیک مخصوص فرش ماشینی افزایش یافته و در حال تولید می باشد .

این واحد با استفاده از مدرن ترین و پیشرفته ترین تکنولوژی روز دنیا به صورت تمام اتومات اقدام به تولید نخ با نمرات مختلف می کند به طوریکه با توجه به نوع ماشین آلات قادر است نخهای ظریف تا نمره متریک ۵۰  را نیز تولید کند و این واحد قادر به تولید نخهای HeatSet     شده می باشد که بخشی از تولید آن در سالن بافندگی فرش زمرّد به مصرف رسیده و بخشی از آن به فروش می رسد این واحد مجهز به پیشرفته ترین تجهیزات آزمایشگاهی و نیز پرسنل مجرب و کارآزموده می باشد که فرآیندهای کیفی جهت اطمینان کامل از کیفیت محصول نهایی انجام می شود به طوریکه کیفیت نخ این شرکت یکی از بهترین ها در سطح کشور می باشد .

۳-  ریسندگی نگین مشهد

شرکت ریسندگی نگین در جاده آسیایی کیلومتر ۱۸ جاده مشهد – قوچان واقع در فاز ۱ شهرک صنعتی توس در سال ۱۳۷۴ تأسیس و در سال ۱۳۷۶ به بهره برداری رسیده است . این شرکت با مدرن ترین ماشین آلات ذوب ریسی، تولید کننده انواع نخ پلی پروپیلن (p.p    ) درظرافت های مختلف و توانایی تولید بیش از ۲۰۰ شید رنگی با ظرفیت بیش از ۱۵۰۰ تن در سال می باشد . با توجه به نوع مصرف و عملیاتی که روی نخ تولیدی انجام می شود تولیدات این شرکت به صورت ذیل دسته بندی می شود .

نخ BCF

نخ تابیده HeatSet

نخ فریز Freeze

۴- تابندگی و کیبلینگ انواع نخ BCF     در ظرافت های مختلف

۴- فرش زمرّد مشهد

شرکت فرش زمرد مشهد در جاده آسیایی کیلومتر ۱۸ جاده مشهد – قوچان واقع در فاز ۲ شهرک صنعتی توس واقع شده و در سال ۷۶ به بهربرداری رسیده است توان تولید فعلی این واحد پس از سه مرحله توسعه به بیش از ۰۰۰/۸۰۰/۱ متر مربع در سال می باشد .این شرکت در حال حاضر تولید کننده انواع فرشهای ۳۲۰شانه         پلی پروپیلن(    (p.p     ، فرشهای ۱۰۰% اکریلیک ۵۰۰ شانه و ۷۰۰ شانه در رنگبندی و نقشه های متنوع و همچنین تولید کننده فرشهای بلژیکی ۶۴۰ شانه می باشد تکنولوژی پیشرفته بافت فرش ماشینی در کارخانجات فرش زمرّد یکی از دلایل مرغوبیت کالای تولیدی در این شرکت می باشد و در حال حاضر کمتر کارخانه ای در ایران وجود دارد که تنوع ماشین آلات فرش زمرّد را داشته باشد این شرکت مفتخر است با درک ذوق و سلیقه و استقبال مصرف کنندگان عزیز از محصولات تولید شده توانسته گامی در جهت اعتلای صنعت فرش ماشینی کشور بر دارد

افتخارات مدال ها و نشان ها

۱ – اولین تولید کننده فرشهای ۷ رنگ در ایران .

۲- برنده جایزه کیفیت برتر هزاره جدید از اروپا در سال ۲۰۰۱ میلادی

۳- واحد نمونه کیفیت کشوری در سال ۸۰ .

۴- واحد نمونه برتر استان خراسان در سال ۸۱ .

۵- واحد نمونه استان خراسان در سال ۸۶ .

۶- واحد نمونه استان خراسان در سال ۸۹.

۷- دارنده پروانه علامت استاندار ملی ایران .

۸- دارنده سیستم مدیریت کیفیت ایزو ۹۰۰۱ .

۹ – دارنده گواهینامه تحقیق و توسعه از وزارت صنایع و معادن

۱۰- واحد نمونه کیفیت استان خراسان رضوی در سال ۸۹

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×