اخبار نساجی

غنی ترین منطقه نفتی لیبی اعلام خودمختاری کرد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

کرنایکا، غنی ترین منطقه نفتی لیبی خودمختاری خود را اعلام کرد. به گفته ساکنان محلی، تقسیم بندی کنونی کشور منافع همه شهروندان آن را مورد توجه قرار نمی دهد.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، سایت صدای روسیه روز چهارشنبه (۷ مارس/ ۱۷اسفند) نوشت: کرنایکا، غنی ترین منطقه نفتی لیبی خودمختاری خود را اعلام کرد.

این تصمیم روز گذشته در منطقه پایتخت بنغازی گرفته شد. به گفته ساکنان محلی، تقسیم بندی کنونی کشور منافع همه شهروندان آن را مورد توجه قرار نمی دهد. در حال حاضر انتظار می رود که در کرنایکا وزارتخانه ها و ادارات تاسیس شود و همچنین مدیریت بر منابع انرژی مستقل گردد.

مقامات طرابلس از تصمیم درمورد خودمختاری ناراضی بوده اند. مصطفی عبدل جلیل، رئیس شورای ملی انتقالی، از درخواست تقسیم لیبی ابراز تعجب کرد و گفت که این امر برای حق حاکمیت این کشور و مشروعیت شورای ملی انتقالی یک تهدید محسوب می شود. وی همه شهروندان را به وحدت دعوت نمود.

تحلیلگران چندین بار در مورد خطر تقسیم ارضی لیبی به خصوص به دلایل اقتصادی هشدار داده بودند. تشکیل خودمختاری در لیبی به بودجه سراسر این کشور آسیب وارد خواهد آورد .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×