اخبار نساجی

عوارض ۷۰درصدی صادرات سنگ‌آهن هم لغو شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

درحالی پیش از این لغو عوارض ۷۰درصدی صادرات سنگ ساختمانی اعلام شده بود که معاون گمرکی گمرک ایران گفت: مصوبه قبلی اخذ عوارض صادراتی سنگ آهن هم در هیئت دولت لغو شد.

محمدرضا نادری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد عوارض ۷۰ درصدی صادرات سنگ آهن و سنگ ساختمانی گفت: در این زمینه مکاتبات وسیعی با مراجع ذیربط از جمله اداره کل مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت و معاونت حقوقی رئیس جمهور انجام شد.

وی افزود: این امر در قانون بودجه ۹۱ نیز بررسی شده که مصوبه قبلی مبنی بر اخذ عوارض ۷۰ درصدی صادرات، توسط هیئت وزیران لغو و به گمرک ابلاغ شود.

معاون گمرکی گمرک ایران تأکید کرد: مصوبه قبلی وصول عوارض صادراتی از سنگ آهن از سوی اداره کل مقررات صادرات و واردات در وزارت صنعت، معدن و تجارت و معاون حقوقی رئیس جمهور مصوبه نافذ اعلام شده و گمرک نیز آن را ادامه می‌داد، اما در بررسی مجلس مقرر شد، این مصوبه لغو شود که هنوز به صورت رسمی به گمرک ابلاغ نشده است.

نادری افزود: ظاهراً روز یکشنبه ۲۱ خرداد ۹۱ مصوبه هیئت دولت در مورد لغو اخذ عوارض صادراتی سنگ از دولت صادر شده، اما هنوز به  گمرک نرسیده و به محض اینکه به گمرک ابلاغ شود، مصوبه قبلی اصلاح خواهد شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

پیش از این مدیر کل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت از لغو عوارض ۷۰ درصدی صادرات سنگ‌های ساختمانی فرآوری نشده خبر داده بود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×