اخبار نساجی

عسگراولادی: مکانیزم مبادله ارز صادرکنندگان/نرخ ارز صادراتی توافقی است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

عسگراولادی: مکانیزم مبادله ارز صادرکنندگان/نرخ ارز صادراتی توافقی است

اسدالله عسگراولادی گفت: نرخ ارز صادراتی در مرکز مبادلات به صورت روزانه توافق می‌شود.

اسدالله عسگراولادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: در خصوص نرخ ارز صادرکنندگان این نرخ باید بر اساس توافق بین صادرکننده و واردکننده به صورت روزانه تعیین شود.

وی افزود: مکانیزم کار به این صورت است که صادرکننده به دلیل تحریم‌ها نمی تواند ارز خود را بیاورد لذا ارزش در خارج از کشور و در بانکی مانده است در نتیجه واردکننده‌ای که در آن کشور می‌خواهد کالایی وارد کند با صادرکننده توافق می‌شود تا از این طریق ارز خود را تأمین کند.

عسگراولادی گفت: صادرکنندگان نمی توانند در مرکز مبادلات ارزی ، ارزی را عرضه کنند تنها عرضه کننده ارز در این مرکز دولت است که از سه منبع پتروشیمی، نفت و ذخیره ارزی می‌تواند این کار را انجام دهد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی درباره اعلام آمادگی باراک اوباما برای مذاکره با ایران گفت: اوباما در نخستین نشست خبری خود گفت ما آماده گفت و گو هستیم، اما شرطی نگذاشت. ما هم باید مسائلمان حل شود و بلاشرط و در شرایط مساوی گفت وگو بکنیم. گفت و گو از جنس فیل و چکش به درد ما نمی خورد باید شرایط مساوی لحاظ شود.

وی تأکید کرد: با مسائل سیاسی که در منطقه به وجود آمده است ما در داخل کشور نیازمند وحدت کامل هستیم و همه باید بدانیم که در یک قایق نشسته‌ایم.

عسگراولادی در خصوص تنظیم بازار ارز گفت: روزانه ۱۷۰ میلیون دلار ارز برای واردات نیاز داریم که اگر مرکز مبادلات این ارز را تأمین کند بازار ارز آرام می‌شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×