اخبار نساجی

عدم انتشار میزان تولید خودرو توسط ایدرو

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

عدم انتشار میزان تولید خودرو توسط ایدرو

احتمالا کاهش تولید خودرو موجب شده ایدرو از انتشار آمار تولید خودرو خودداری کند

آمار تولید خودرو در ۲ ماهه ابتدایی سال هنوز از سوی ارگان های رسمی اعلام نشده است. ایدرو به عنوان یکی از زیرمجموعه های ایمیدرو وظیفه انتشار آمار تولید ماهانه خودروسازان را بر عهده دارد. اخرین گزارش ارایه شده از سوی ایدرو در خصوص آمار تولید خودرو مربوط به اسفند ۹۰ بوده و پس از آن انتشار گزارش ها متوقف شد.

البته آخرین آمار منتشر شده در سایت ایدور مربوط به خرداد سال ۹۰ می باشد.

به گزارش افکار نیوز به نظر میرسد عدم انتشار گزارش از سوی ایدرو به علت کاهش تولید در شرکتهای خودرو سازی باشد. موضوعی که چندی پیش از سوی مسئولین شرکت های خودرو سازی تکذیب شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در حال حاضر برخی شنیده ها حاکی از کاهش ۵۰ درصد تولید خودرو ال ۹۰ در یکی از شرکت های تولید کننده  و ادامه روند نزولی  تولید ۲۰۶ دارد به طوری که برخی از انتقال ۵۰ درصد از کارگران سالن ۲۰۶ به سالن های دیگر خبر می دهند.

به گزارش افکار نیوز ، البته کاهش تولید خودرو تنها به اینجا ختم نمی شود و سایپا نیز بر اساس آمار موجود با کاهش تولید رو به رو شده است. آمار ارایه شده از سوی انجمن خودروسازان این سخنان را تایید می کند. بر اساس این آمار تولید انواع خودرو در کشور در فروردین ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته با کاهش ۳۲.۶ درصدی به ۵۷ هزار و ۶۰۳ دستگاه رسیده است.

همچنین این آمار  نشان می‌دهد که در نخستین ماه امسال تولید خودرو در همه گروه‌ها کاهش یافت. به طوری که تولید انواع سواری با کاهش ۲۷.۴ درصدی بالغ بر ۵۳ هزار و ۷۴۰ دستگاه شد. تولید انواع وانت نیز با افت ۶۹.۱ درصدی به ۲۹۵۳ دستگاه رسید.

در حال حاضر تحویل خودرو با موتور ملی و تولید خودروهای دنده اتومات نیز متوقف شده است. موتورهای EF۷ که به عنوان یک از بهترین موتورهای پایه گاز سوز جهان شناخته می شوند قرار بود بر روی خودروی رانا نیز سوار شود اما در حال حاضر به دلیل کمبود قطعات بر روی سمند نیز دیگر نصب نمی وشد.

در این بین سکوت ایمیدرو در برابر تقاضای اعلام آمار ، بیشتر از هر چیز دیگری تایید کننده این ادعا است که تولیدات داخلی خودرو رو به کاهش است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×