اخبار فرش ماشینی

عبداله بهرامی: ارزش و جایگاه هنر صنعت فرش دستباف را مسئولان جدی بگیرند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

عبداله بهرامی مدیرعامل و عضو هیات مدیره اتحادیه سراسری فرش دستباف ایران مدیر عامل و رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری تعاونیهای فرش دستباف ایران، رئیس کمیسیون صنایع و فرش دستباف خانه صنعت و معدن ایران و عضو اصلی شوای راهبردی مرکز ملی فرش وزارت صنعت، معدن و تجارت با انتشار و ارسال بیانیه ای برای سایت اطلاع رسانی فرش ایران نسبت به نحوه مواجهه مدیران و دستگاه ها با تعاونی های تحت پوشش در زمینه معوقات و بدهی های بانکی انتقاد نمود.

متن این بیانیه عینا به شرح زیر به اطلاع می رسد:

در لیست سیاه قرار دادن تولید کنندگان و واحدهای تولیدی یک عمل بسیار غیر کارشناسانه است و سبب توقف چرخ تولید و بی کاری عده زیادی می گردد .

بحث عدم ایفای تعهدات بانکی واحدهای تولیدی می بایستی بصورت خرد و موضوع به موضوع مورد بررسی قرار گرفته و برای هر موضوعی بانکهای عامل باید رویکرد مناسب با نظر حمایتی داشته باشند.

خیلی از بنگاههای تولیدی کشور بنا به مسائل تحریمی و نوسانات ارزی و نبود فضای مطلوب دچار بحران عدم پرداخت بدهی به بانکها شده اند و نباید با این گونه بنگاهها که نقش عمده ای در اشتغال و تولید غیر نفتی دارند بصورت یکسان برخورد گردد بلکه بایستی مسئولان مربوطه در هر زمانی چتر حمایتی خود را بر سر تولید کنندگان واحدهای تولیدی بگستراند .

تولید کنندگان در طی چند سال گذشته از کمترین حمایتها برخوردار بودند و بعلاوه شدید ترین فشار های تورمی و تحریمی را تجربه کردند و در لیست سیاه قرار دادن تولید کنندگان توسط بانکها یکی از مهمترین چالشها بوده و هست امیدواریم که دولت آینده موضوع تولید داخلی و بنگاههای تولیدی را در اولویت اقدامات حمایتی خود قرار دهند ، تا زمانی که تولید داخلی مورد حمایت جدی قرار نگیرد نمی توان شاهد استقلال اقتصادی کشور باشیم زیر بنای توانایی و جایگاه هر کشوری در سطح جهان رابطه مستقیم با میزان رشد اقتصادی و تولید داخلی آن کشور دارد . دولت می تواند با حمایت از تولید و صادرات فرش دستباف بخش زیادی از نگرانی های ارزی و اشتغال داخلی را مدیریت نماید و مطمئنا اگر تولید و صادرات فرش دستباف بصورت جدی مورد نظر و برنامه ریزی مسئولان نظام قرار گیرد می تواند یکی جایگزینهای مطلوب برای صنعت نفت باشد و اقتصاد ایران از تک محصولی بودن نجات یابد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

 

منبع: کارپتور

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×