اخبار نساجی

طرح کمیسیون صنایع مجلس برای محدود کردن واردات

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

طرح کمیسیون صنایع مجلس برای محدود کردن واردات

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از برنامه جدید این کمیسیون برای کنترل و محدودکردن واردات در راستای حمایت از تولید ملی خبر داد.

مجید منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به برنامه‌های مجلس نهم شورای اسلامی در سال “تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی” اظهار داشت: قطعاً زمانی‌که مقام معظم رهبری استراتژی سال برای نظام را اعلام می‌کنند باید این استراتژی محور کار مسئولان قرار بگیرد و طرح‌ها و برنامه‌های آینده کشور برای تحقق این هدف دنبال شود.

وی افزود: نمایندگان مجلس و قوه مجریه باید به طور خاص شعار امسال را سرلوحه کار خود قرار دهند چراکه در رأس کار بوده و باید برنامه‌ریزی‌های کلانی را در این راستا داشته باشند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کمیسیون صنایع مجلس نهم در مسیر کنترل واردات برنامه‌ریزی‌هایی خواهد داشت، گفت: کمیسیون صنایع مجلس نهم باید به سمت حمایت از تولید کشور حرکت کند، بنابراین کنترل واردات در همین راستا موجب تقویت بخش تولید خواهد شد.

نماینده مردم لنجان در مجلس نهم با اشاره به اینکه مجلس نهم تا جایی که تولیدات داخلی به استانداردهای جهانی برسد، از آن حمایت خواهد کرد، ادامه داد: تولیدکنندگان نیز باید در صدد کاهش هزینه‌ها باشند و از این طرف مصرف‌کنندگان نیز با استفاده از تولیدات داخلی، از خروج سرمایه‌های ملی جلوگیری کنند.

منصوری در خصوص نحوه قانون‌گذاری مجلس برای ارتقای بخش ‌تولید کشور تصریح کرد: مجلس نهم در‌صدد تسهیل‌ امور مربوط به ارتقای بخش تولید است و در این راستا قوانینی با نظر گرفتن مصالح نظام و تقویت تولید کشور وضع خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع با اشاره به اینکه باید در روند قانون‌گذاری خود را جای تولیدکننده و مصرف‌کننده قرار دهیم، بیان کرد: تصمیم‌گیری مسئولان اجرایی در قبال تولیدکنندگان باید طوری باشد که نفع هر دو طرف تولیدکننده و مصرف‌کننده در آن لحاظ شود.

وی رفع مشکلات تولید داخل را به سود اقتصاد کشور دانست و تصریح کرد: تداوم حمایت از تولیدات داخلی در درازمدت موجب رضایت مصرف‌کننده و تولیدکننده خواهد شد ولی در غیر این صورت تولیدکنندگان به بخش‌های دیگری همچون خدمات و یا بازارهای غیر رسمی روی خواهند آورد.

منصوری با اشاره به اینکه تولیدکننده باید هم حمایت معنوی شود و هم حمایت علمی، گفت: حمایت‌های علمی در قالب ارائه برنامه‌های لازم از سوی مسئولان اجرایی برای کمک به تولیدکنندگان تعریف می‌شود و حمایت‌های معنوی نیز باید در راستای فرهنگ‌سازی استفاده از تولیدات داخل به مردم معرفی شود.

* تولیدکنندگان با استفاده از فناوری‌های نوین انرژی، هزینه‌های خود را کاهش دهند

وی همچنین با تأکید براینکه اگر تولیدکنندگان از فناوری‌های نوین در تأمین انرژی خود استفاده کنند، هزینه‌های مربوط به تأمین انرژی آنها کاهش خواهد یافت، خاطرنشان کرد: اگر از لحاظ علمی انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک همچون خورشید در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد قطعاً‌ کمک بالایی به تولیدکنندگان در جهت کاهش هزینه‌های تولید خواهد کرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: در بحث جذب سرمایه‌گذار نیز باید به طور دقیق و برنامه‌ریزی شده عمل کنیم تا جایی که سرمایه‌گذار خارجی با رغبت بیشتری وارد بازارهای داخلی شود.

* تعامل قوا در سایه استقلال آن‌ها محقق خواهد شد

منصوری در ادامه سخنان خود اظهار داشت:‌ دولت و مجلس وابستگی‌هایی به یکدیگر دارند به طوری‌که مجلس پس از قانون‌گذاری بر عملکرد دولت در اجرای قوانین نظارت می‌کند، بنابراین در صورتی این امر در سایه تعامل محقق خواهد شد که استقلال قوا حفظ شود.

وی با اشاره به این مطلب که دولت به جای حاشیه‌پردازی در اجرای قوانین درصدد تشریح آن برای نمایندگان مجلس باشد، اظهار داشت: دولت دلایل منطقی خود را برای اصلاح قوانین به مجلس اعلام کند و مجلس هم در یک فضای کاملاً تعاملی آمادگی دارد تا مسائل و مشکلات این چنین را حل کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×