اخبار نساجی

طرح ملی استفاده از آب های غیرمتعارف تصویب شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

طرح ملی استفاده از آب های غیرمتعارف تصویب شد

تهران – رییس موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی، از تصویب طرح ملی استفاده از آب های غیرمتعارف در وزارت علوم تحقیقات و فناوری (شورای عتف) خبرداد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، ‘سید علی شهپری‘ روز چهارشنبه در نشست خبری به تولید سالانه ۳۰ میلیارد مترمکعب پساب های شهری، صنعتی و زه آبها در کشور اشاره کرد و افزود: با ایجاد تصفیه خانه های مدرن و آنالیز علمی می توان آب را به طور مجدد در بخش های مختلف کشاورزی مورد بهره برداری قرار داد.

وی اظهارداشت: اجرای طرح آب های تجدید پذیر به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار و حمایت دولت نیاز دارد که طی مدت پنج سال قابل اجرا خواهد بود.

وی به محدودیت کشور در منابع آب قابل مصرف به دلیل خشکسالی های مداوم اشاره کرد و اظهارداشت: تحقیقات انجام شده نشان می دهد با تصفیه و بهینه سازی آب های غیرمتعارف می توان بخشی از آب مورد نیاز بخش کشاورزی را تامین کرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رییس موسسه تحقیقات فنی و مهندسی تصریح کرد: با اجرای این طرح ۶۰ درصد آب های غیرمتعارف قابل بهره برداری و مصرف مجدد خواهد شد.

وی ادامه داد: به کارگیری یارانه ها برای ایجاد تاسیسات مدرن کشاورزی باعث اشتغالزایی و تولید ثروت در کشور می شود.

شهپری تاکید کرد: طرح ملی تحقیقات ماشین ها و ادوات مورد نیاز مکانیزاسیون بخش کشاورزی نیز مراحل نهایی خود را در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سپری می کند و از حمایت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری نیز برخوردار است.

وی افزود: این طرح در تمام بخش های کشاورزی از جمله باغی، زراعی، گلخانه ای، شیلات، دامپروری و پس از برداشت محصول کاربرد اساسی دارد.

وی به آغاز فعالیت موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی از سال ۱۳۶۹ اشاره کردو اظهادراشت: از بدو فعالیت این موسسه تاکنون بیش از ۳۰ جلد کتاب، ۵۰ مورد اختراع، بروشورهای ترویج برای کشاورزان و یک هزار دستاورد تحقیقاتی به بخش کشاورزی کشور ارایه شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×