اخبار نساجی

طرح شبنم با ۹ سال تاخیر اجرایی شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان مصرف کنندگان و تولید کنندگان کشور گفت : طرح شبکه بازرسی نظارت مردمی موسوم به شبنم در راستای مبارزه با قاچاق کالا از اول خردادامسال وارد فاز اجرایی شد .

سید جواد تقوی در کارگاه آموزشی منطقه ای اجرای طرح شبنم ویزه استان های خراسان رضوی ، شمالی ، جنوبی ، سیستان و بلوچستان و گلستان در مشهد افزود : این طرح بزرگ و در راستای مقابله با معضل قاچاق یک تکلیف قانونی می باشد که سالها مغفول مانده بود .

وی بااشاره به آثار مخرب قاچاق کالا بریپکره نظام و تبعات اقتصادی ، اجتماعی ، سیاسی و امنیتی آن یادآور شد : قاچاق کالا در حوزه های از اقتصاد مانند اشتغال که در آن مشکلات جدی وجود دارد را می تواند مورد هجمه قرار دهد لذا مبارزه با پدیده شوم قاچاق تکلیف عمومی و وضیفه احاد مردم می باشد همچنان که رهبر فرزانه انقلاب سالها پیش برخورد با این معضل را وظیفه همگان به ویژه قوای سه گانه برشمردند .

* طرحی با ۹ سال تاخیر
وی با اشاره به اینکه طرح شبنم در سال ۸۲ باید اجرا می شد ، تصریح کرد : به دلیل مهیا نبودن زیر ساخت های لازم اجرای آن با ۹ سال تاخیر امسال وارد فاز عملیاتی شد .

* تاخیر به خاطر ارامش بازار
تقوی اظهار داشت : البته قرار بود طرح یاد شده در آبان سال گذشته اجرا شود اما به لحاظ زمانی مصادف بود با تحریم های اقتصادی غرب و نوسانات نرخ ارز که فضای کشور را ملتهب کردلذا مقرر شد با مدتی تاخیر اجرا شود تا بازار آرامش یابد .

* امکان ممیزی کالا
وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین اهداف این طرح امکان ممیزی کالا در سطح بازار عرضه به لحاظ اصالت و قاچاق بودن یا نبودن کالا می باشد گفت : مردم می توانند این موضوع را از طریق اعلام بارکد کالا به شماره اعلامی و یا از طریق پیامک و گوشی تلفن همراه مجهز به دوربین کسب کنند .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این مقام مسول خاطر نشان کرد : باید توجه داشت این طرح همه کالا و خدمات را در حال حاضر در برنمی گیرد .
می ادامه داد : اکنون به صورت پایلوت طرح شبنم برای گوشی تلفن همراه ، برخی لوازم خانگی که عمدتا از طریق واردات تامین می شود ،رایانه و قطعات آن ، بخشی از تجهیزات پزشکی ، لوازم آرایشی ، بهداشتی ، اسباب بازی ها و مکمل های غذایی مشمول این طرح هستند

*الزام تولید کنندگان و وارد کنندگان
معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان کشور تاکید کرد : واردکنندگان گروه کالا های یادشده مکلف به نصب برچسب بارکد طرح شبنم می باشند و عرضه کالاهای یاد شده خارج از این چارچوب قاجاق محسوب می شود .
وی ادامه داد : تولیدات داخلی نیز که تحت لیسانس و برند خارجی هستند باید این برچسب را داشته باشند .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×