اخبار فرش ماشینی

طرح جامع مدیریت پنبه از سال آینده اجرایی می‌شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مدیر پیش‌آگاهی و مهار عوامل خسارت‌زای سازمان حفظ نباتات کشور از اجرای طرح جامع مدیریت پنبه در ۵ ‌هزار هکتار از پنبه‌زارهای کشور از سال آینده خبر داد.‏
به گزارش خبرنگاران  از ساری، حسین ‌ایزدی‌نجف‌آبادی صبح امروز در حاشیه دومین روز کارگاه آموزشی سرمازدگی و راه‌های مقابله با آن در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طرح جامع مدیریت پنبه در دست تهیه‌ است، افزود: این برنامه از سال ۸۹ آغاز می‌شود و پنبه‌زارهای زیر ‌پوشش تا پایان برنامه پنجم توسعه به ۲۱ هزار هکتار افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه این طرح به صورت پایلوت در استان‌های گلستان، اردبیل، قم و سمنان اجرا می‌شود، تصریح کرد: این شهرها به عنوان بسترهای لازم برای اجرای مدل‌ها و تکنیک‌های جدید روش‌های پیش‌آگاهی از عوامل بحران‌زا و خسارت‌زا صورت می‌گیرد.

ایزدی‌نجف‌آبادی با اعلام اینکه طرح جامع پیش‌آگاهی خرما در سال‌ جاری در شهرستان بم آغاز شده است، افزود: این طرح در دوره‌ای پنج‌ساله در این نخلستان‌های این شهر انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه این طرح برای سال نخست در بم صورت می‌گیرد، اظهار داشت: در سال اول در ۶هزار و ۴۰۰ هکتار از نخلستان‌های بم مبارزه به عوامل خسارت‌زا صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه در سال ناگزیر از مبارزه شیمیایی هستیم، خاطرنشان کرد: در نسل دوم مبارزه غیرشیمیایی از شهریور ۸۸ آغاز می‌شود.

مدیر پیش‌آگاهی و مهار عوامل خسارت‌زای سازمان حفظ نباتات از اجرای این طرح برای تمام محصولات کشاورزی خبر داد و تصریح کرد: در راستای استفاده بهینه از سموم کشاورزی شبکه خصوصی مراقبت کشاورزی تمام محصولات کشاورزی را تحت کنترل دارند و عوامل خسارت‌زا را به صورت منطقی تحت‌کنترل در می‌آورند.
وی با اشاره به اینکه مدیریت تلفیقی مبارزه با آفات(‏ipm‏) با استفاده از روش‌های زراعی، مکانیکی، بهداشتی و بیولوژیک در مزارع کشور اجرا می‌شود، افزود: در نهایت اگر خسارت‌های کشاورزی به زیان‌های اقتصادی منجر شود مبارزه شیمیایی به کار گرفته می‌شود.

ایزدی‌نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه در سال گذشته یک میلیون و ۸۵۰ هزار هکتار از محصولات زراعی، باغی و گلخانه‌ای کشور تحت مراقبت شبکه خصوصی مراقبت قرار گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: ۴ هزار و ۳۰۰ نفر نیروهای متخصص گیاه‌پزشکی در این راستا در سال‌های اخیر به کارگیری شده‌اند.
منبع خبرگزاری فارس

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×