اخبار نساجی

طرح”تعاون بازار”افزایش قیمتها را مهار میکند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

با اجرای طرح تعاون بازار، بخش تعاون سهم ۴۰ درصدی خود از بازار را در اختیار می گیرد.

غلامحسین حسینی‌نیا ـ معاون امور تعاونی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ـ با اعلام این مطلب به ایسنا، گفت: یکی از برنامه‌هایی که در وزارتخانه در حال پیگیری و طراحی ابعاد آن هستیم، این است که شبکه تعاونی‌های مصرف شش هزار شعبه‌ای در کشور را به تعاونی زنجیره‌ای تبدیل کنیم تا تحت برند تعاون بازار(coopmark)همانند فروشگاههای زنجیره‌ای در کشور فعالیت و مزیت رقابتی برای خود ایجاد کنند تا به این طریق الگویی از تعاونی‌های زنجیره‌ای داشته باشیم.

وی افزود: این طرح هم اکنون در حال تدوین وطراحی است و کارگروه مربوطه آن با مشارکت اتحادیه‌های مصرف ایجاد شده است.

حسینی نیا اجرای شبکه تعاون بازار را در جلوگیری از افزایش قیمت برخی کالاها موثرخواند و گفت: با این کار می توانیم نظام توزیع و فروش کالا در کشور را به شکل شبکه‌ای ایجاد کنیم.

معاون امور تعاونِی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به حمایت و نظر مساعد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از این طرح، ابراز امیدواری کرد: سهم ۴۰ درصدی تعاونی‌ها از بازار که وزارت صنعت، معدن و تجارت برای بخش تعاون در نظر گرفته با اجرای این طرح محقق شود.

وی در ادامه از طرح ایجاد شهرک مشاغل تعاونی به عنوان یکی دیگر از طرح های در دست اجرا نام برد و گفت: درنظر داریم که در این شهرکها مشاغلی را که جنبه تولیدی و اشتغالزایی دارند در قالب تعاونی ایجاد کنیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

حسینی‌نیا همچنین با اشاره به را‌ه‌اندازی دانشکده تحصیلات تکمیلی در برخی استانها اظهارکرد: با راه اندازی این دانشکده‌ها دروس مدیریت تعاون، حقوق تعاون و کارآفرینی تعاون ارائه خواهد شد.

وی گفت: درصدد تربیت کارمند برای دولت نیستیم و هدف ما این است که کسانی که در این رشته‌ها تحصیل می کنند را در مدیریت اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها و تشکیل شرکتهای سهامی عام و فراگیر ملی به کار بگیریم و از وجود آنها به عنوان برنامه‌ریزان و مشاوران بخش تعاون و یا تحت عنوان اساتید دانشگاهی در نظام آموزشی بخش تعاون استفاده کنیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×