مد و پوشاک

طراحی دستکشی برای ترسیم و حرکت دادن اشیای مجازی!

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

طراحی دستکشی برای ترسیم و حرکت دادن اشیای مجازی!

دانشمندان موسسه فناوری ماساچوست موفق به طراحی دستکشی شده‌اند که افراد با پوشیدن آن می‌توانند ژست‌هایی را برای ایجاد یا حرکت دادن اشیا سه بعدی در یک فضای شراکتی مجازی صورت دهند.

تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که چگونه کاربران از دستکش موشن ترک (دنباله‌رو حرکات) “motion-tracked” یا یک صفحه نمایش تبلت چندلمسی برای ترسیم مارپیچی، خلق مکعب و کره استفاده کرده و با همدیگر در چیدمان اشیا مجازی در قالب الگوهایی چون خطوط صعودی یا نزولی همکاری می‌کنند.

بر اساس وب‌سایت خالق این فناوری، این سیستم از طریق لمس خازنی بر روی نمایشگر و یک دستکش موشن ترک امکان دخول ماده ورودی را می‌دهد. هنگامی که دست کاربر در پشت نمایشگر قرار می‌گیرد، به دنیای مجازی وارد شده و به وی امکان تعامل مستقیم با اشیا داده می‌شود. سیستم برای ردگیری دستکش و حرکات سر کاربر به پنج دوربین Vicon مجهز است.

یکی از تصاویر منتشر شده فردی را در حال ترسیم مارپیچ بر روی یک صفحه نمایش تبلت و حرکت آن به سمت عقب برای خلق شکل مارپیچی سه بعدی در فضای کار مجازی نشان می‌دهد. این کارگاه ژست آشنای دو بعدی بر روی یک وسیله مصرفی معمول را به نتایج سه بعدی ترجمه می‌کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

دستکش طراحی شده به کاربران امکان همکاری بر روی فضای مجازی مشترک را در حالی که در کنار هم قرار دارند، می‌دهد اما امکان همکاری آن‌ها از راه دور نیز وجود دارد. با این حال این فناوری هنوز در مرحله نسخه نمایش بوده و از عرضه عمومی فاصله دارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×